Senaste nytt

Poängfest i sommar med SAS Mastercard 25-27 juni

Apisto

Medlem
Haft lite mer otur denna vändan än förra. Många köp i närtid har bara tagit Klarna o där funkar inte Curvekortet för mig (och typ inga tar istället Amex trots att Klarna har support för det)
 

Ricci

Medlem
Att det gäller midsommarhelgen är en nit. Mycket är stängt och jag kommer att vara bortrest över helgen.
Risken att köp i midsommarhelgen kommer hamna på måndagen är nog stor....:(
Jag skulle inte chansa med en en stor transaktion den helgen och hoppas att den blir bokad "rätt".
 

palmen

Moderator
går vänligt be seb i efterhand korrigera poängen om den hamnar fel. fungerat för flera här
Man ska inte utgå ifrån att de alltid kommer flytta dessa transaktioner "rätt". När som helst kan de säga att det var väl otur och inte göra något. Om de behöver flytta 10 transaktioner såg märker ingen det, måste de flytta 1000 transaktioner kommer någon definitivt knorra lite
 

djmanosv

Medlem
Ny kampanj från Mastercard!

Sommaren är på väg! Det firar vi med en poängfest, som du kan vara med i oavsett om du har semester hemma eller utomlands.

Du kan se fram emot dubbla poäng från 25 till 27 juni 2021 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.

Poängfesten fortsätter sedan från 1 juli till 15 augusti 2021. Då får du 50% fler poäng (30 Extrapoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan.

Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick senast den 17 juni 2021. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.

Är det meningsfull att betala med SAS MC genom Curve i EUR i sverige eller utomlands och få dessa 50% extra poäng under sommaren ?
 

M.K

Medlem
@djmanosv Är du fattig i behov av fler points inför en snar bokning kan det kanske vara värde i detta.

Räkna dock med en effektiv poängkostnad på knappt 15öre. Billigare än att köpa direkt, men inget alternativ för mig personligen då det ligger långt över min värdering av poängen. Det finns så många andra mer prisvärda alternativ.
 
Last edited:
Toppen