Senaste nytt

Poäng vid klagomål.

Ja, men det är inte riktigt jämförbart. Dom vill locka dig som kund :) Kan tänka mig att dom vill få din löneinsättning genom kontot också..
Säkerligen, men de vill väl hålla på utbetalningen tills den är bekräftad från andra sidan, i syfte att undvika bedrägerier. Det kan ju ta en vecka eller två. Det blir då mycket lättare om det finns ett konto är min erfarenhet som kund.
 

JeanHell

Medlem
Bodde på Hilton Garden Inn i USA och blev biten av en insekt på natten som jag hittade krypande i min säng. Googlade och fann att det var en "ofarlig" insekt om måste kommit utifrån men fick nytt rum och 20000 poäng av Hilton.
 

SNIFF

Medlem
Rörande checkar. Om ni har tillgång till ett företag, kan man ofta öppna ett valuta-konto som företag.
Låna ut beloppet till företaget. Det är mycket enklare att få checkar inlösta i den valuta som de är utfärdade i och kostar mindre pengar. Det har jag gjort på Nordea några gånger, på den tiden det begav sig.
 
Rörande checkar. Om ni har tillgång till ett företag, kan man ofta öppna ett valuta-konto som företag.
Låna ut beloppet till företaget. Det är mycket enklare att få checkar inlösta i den valuta som de är utfärdade i och kostar mindre pengar. Det har jag gjort på Nordea några gånger, på den tiden det begav sig.
Nu har jag fått pengarna från Hilton-checken in på mitt konto. Två veckor tog det och det kostade 250 kr på DanskeBank.
 

jumbooze

Medlem
Har två checkar på 50-60 usd styck och nu säger Nordea att de slutat ta emot checkarna ( Hilton/ Wells Fargo i USD)
Är det någon som har förslag på hur jag kan lösa in dessa utan att bli av med alla pengarna?
 

Maja

Medlem
Har två checkar på 50-60 usd styck och nu säger Nordea att de slutat ta emot checkarna ( Hilton/ Wells Fargo i USD)
Är det någon som har förslag på hur jag kan lösa in dessa utan att bli av med alla pengarna?
Jag uppsökte en Wells Fargo bank när jag var i USA och löste in checken på plats. Fick ut pengarna i cash och slapp betala avgiften som de först sa var ca $8 eller något i uttagsavgift då jag ej var kunde i banken.
 
Toppen