Du säger det själv, agenten drog kortet... dvs manuell hantering.

När jag checkar in brukar de bara titta på kortet och konstatera att det redan är inlagt.
I principen håller jag med dig att manuell hantering och extra handpåläggning kan skada mer än göra nytta, men då antar vi att allt är korrekt från början och det är det ju inte eller hur? Så eftersom du verkar rätt erfaren och har mycket bättre kolla än normalresenären, och jag bara har rest 120 flighter per år sedan 1999, tänkte jag detaljerat förklara steg för steg händelseförloppet så vi kan blanda min inkompetens med teknik, som ofta är det som kallas en "toxig cocktail"

1. Resa bokat via United per telefon
2. Resa bokat mot existerande United profil
3. Upptäcker att United medlemsnummer ligger i bokning
4. Ringer United och ber dom ta bort alla program
5. Lägger till M&M på United.com samt Lufthansa.com
6. Incheckning på Lufthansa via app visar SEN, men miles kredit till United
7. Incheckning på Swiss vid gate visar United, Swiss ändrar miles till M&M som dyker upp
8. Incheckning manuellt hos United på grund av re-ticketing på LGA, miles till M&M
9. Manuell incheckning i San Diego på grund av byte till tidigare flight (IRROps), United miles till M&M och Lufthansa miles till United. "Makes no sense"..
Världen är inte alltid linjär, särskilt när jag reser. Det kommer ändringar från höger och vänster. Men att dra ett kort skall inte göra någon skillnad.. Oh by the way, alla mina problem med BA On Business är rätt enkla bokningar med inga ändringar och det blir fortfarande fel. Så ja, jag förstår att människor är oroliga och även när allt ser rätt ut systematisk blir det fel..