Espen Bekkebråten
Medlem
Jag har ett Eurobonuspoäng-problem som ingen verkar kunna lösa. I januari åkte jag tur/retur Cape Town i business class med biljett bokad på Lufthansas hemsida, totalt 6 flighter. Jag har fått poäng för 5 utav flighterna men för den sjätte flighten verkar poängen ha gått in på mitt Miles & More konto. När jag bokade biljetten skrev jag enbart in mitt Eurobonus nummer i bokningen. Jag ringde även Lufthansa för att dubbelkolla att det enbart var mitt Eurobonus nummer som stod med i bokningen innan avresa och Lufthansa garanterade detta. Och när jag checkade in på Arlanda ställde jag samma fråga i SAS-disken och fick samma svar. Ja, det var enbart mitt Eurobonus nummer som fanns med i bokningen. Likväl har poängen från en flight hamnat fel. Jag är Diamond-medlem så jag mailade diamond.se@sas.se för att få hjälp men fick enbart följande i svar:
Hej Espen
Tack för ditt Mail
Det var väldigt tråkigt att höra att en av dina sträckor kommit in på fel medlemskap. Problemet är dock i detta fall att det inte är möjligt att överföra aktiviteter mellan olika lojalitetsprogram och har en aktivitet en gång registrerats på ett lojalitetsprogram så är den låst.
Orsaker till att poäng kommer ner på vad som anses fel medlemskap brukar vara att man lägger in mer än ett lojalitetsprogram eller exempelvis använder sin status för en förmån som exempelvis att man uppgraderar sin resa för poäng med exempelvis Lufthansa. Nu kan vi bara spekulera i varför poängen kommit ner som de gjort och det är mycket tråkigt att det blivit så fel för dig.
Jag önskar dig välkommen åter och beklagar verkligen att dina poäng för din resa kommit ner fel på en av sträckorna.
Med vänlig hälsning
XXXXXXX XXXXX
Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support
SAS
Hoppsan, så kan det gå tycker SAS och det är inget man kan göra åt det. Är det verkligen så? Jag tycker att jag verkligen gjort allt för att poängen ska hamna rätt? Någon annan som har liknande erfarenhet? Jag skulle gärna vilja ha dom poäng jag är berättigad till…
Hej Espen
Tack för ditt Mail
Det var väldigt tråkigt att höra att en av dina sträckor kommit in på fel medlemskap. Problemet är dock i detta fall att det inte är möjligt att överföra aktiviteter mellan olika lojalitetsprogram och har en aktivitet en gång registrerats på ett lojalitetsprogram så är den låst.
Orsaker till att poäng kommer ner på vad som anses fel medlemskap brukar vara att man lägger in mer än ett lojalitetsprogram eller exempelvis använder sin status för en förmån som exempelvis att man uppgraderar sin resa för poäng med exempelvis Lufthansa. Nu kan vi bara spekulera i varför poängen kommit ner som de gjort och det är mycket tråkigt att det blivit så fel för dig.
Jag önskar dig välkommen åter och beklagar verkligen att dina poäng för din resa kommit ner fel på en av sträckorna.
Med vänlig hälsning
XXXXXXX XXXXX
Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support
SAS
Hoppsan, så kan det gå tycker SAS och det är inget man kan göra åt det. Är det verkligen så? Jag tycker att jag verkligen gjort allt för att poängen ska hamna rätt? Någon annan som har liknande erfarenhet? Jag skulle gärna vilja ha dom poäng jag är berättigad till…
Last edited: