Senaste nytt

Poäng first till USA / Business tillbaka

palmen

Moderator
Vet inte hur det är nu men i Nov förra året hade SAS gammal kärra med icke-uppgraderad kabin på denna sträcka. Långt under den numera "vanliga" biz standard de har på långflyg. Det var en gammal 2-2-2 och allmänt halvdant.

Kan vara värt kolla upp.
Det är ett reservplan som sätts in om/när det behövs, det är med andra ord inte stationerat på denna rutt. Normalt är det A330 som flyger denna sträcka och inte A340. Man kan dock aldrig vara säker förrän man sitter ombord vilket plan det blir, kan ändras väldigt sent om man har otur.
 

palmen

Moderator
Som jag förstått det så är alla flyg till USA nu uppgraderade?
Nej det finns ett plan (LN-RKP) som har annan hårdvara, det är planet som de köpt från LAN Chile och som har kvar deras inredning i business.
För två år sedan var detta SAS bästa flyg men efter uppgradering av kabinen på alla andra planen så är det minst bra att råka ut för detta plan.
 
Det är ett reservplan som sätts in om/när det behövs, det är med andra ord inte stationerat på denna rutt. Normalt är det A330 som flyger denna sträcka och inte A340. Man kan dock aldrig vara säker förrän man sitter ombord vilket plan det blir, kan ändras väldigt sent om man har otur.
Ok, otur för mig då helt enkelt. Som sagt, är ett tag sedan.
Minns att redan i seat selection, cirka 2 mån i förväg så var där 2-2-2 då fick uppfattningen det var standard plan på rutten
 

palmen

Moderator
Ok, otur för mig då helt enkelt. Som sagt, är ett tag sedan.
Minns att redan i seat selection, cirka 2 mån i förväg så var där 2-2-2 då fick uppfattningen det var standard plan på rutten
Kan ha varit så att den A330 som normalt skulleflyga var på service och då är det stor risk att de sätter in detta plan istället. I ditt fall är det ju helt klart planerat och inte ett sista minuten byte.
Nu trafikeras dock linjen med A330 normalt sett så man ska inte få det planet om inte någon A330 är ur drift av någon anledning.
 
Toppen