Senaste nytt

Poäng first till USA / Business tillbaka

Tjena

Hade bokat en fin t/r med SAS i business till Miami 2/10.
Nu ställde de in det flyget och flyttade oss till avgång 3/10 samma klass.

Vi är dock sugna på att hitta något annat alternativ för ditresan då barnvakt och hela kitet redan är ordnat. Enligt tjejen i tallin fanns där inga flyg alls det datumet, men misstänker hon bara kollar direkt?

När jag kollar på uniteds hemsida är där rätt många alternativ för att komma till USA i första klass, alla inkluderar resa i United Polaris. Går det att boka via SAS?

Vi kan också tänka oss flyga till chicago / washington eller liknande och ta hyrbil därifrån till Miami.
Har ni några tips?

Angående poäng så kostar en business t/r med sas 100k poäng.
Om man ändrar ditresan till en first via star alliance vad blir då den totala poängen man skall betala?
90.000 + 60.000 ? Blir ju samma som en t/r i first..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohnnyWilde

Medlem
Det blir 150000 p per person i F till Nordamerika.
Oavsett om du flyger hem i C så betalar du hela resan för högsta bokningsklass.

Ligg lågt och chansa på att lufthansa släpper 2 platser 14 dagar innan då det är det enda rimliga alternativt över Atlanten som är bättre än sas business.
 
Tjena

Hade bokat en fin t/r med SAS i business till Miami 2/10.
Nu ställde de in det flyget och flyttade oss till avgång 3/10 samma klass.

Vi är dock sugna på att hitta något annat alternativ för ditresan då barnvakt och hela kitet redan är ordnat. Enligt tjejen i tallin fanns där inga flyg alls det datumet, men misstänker hon bara kollar direkt?

När jag kollar på uniteds hemsida är där rätt många alternativ för att komma till USA i första klass, alla inkluderar resa i United Polaris. Går det att boka via SAS?

Vi kan också tänka oss flyga till chicago / washington eller liknande och ta hyrbil därifrån till Miami.
Har ni några tips?

Angående poäng så kostar en business t/r med sas 100k poäng.
Om man ändrar ditresan till en first via star alliance vad blir då den totala poängen man skall betala?
90.000 + 60.000 ? Blir ju samma som en t/r i first..
Ni vill inte flyga en dag senare men ni kan tänka er att köra 220 mil från Chicago till Miami? Tar ju längre tid än att flyga dagen det som ni nu är inbokade på.
 
Hittar ni inga direktflyg i First så kan ni ju alltid koppla på anslutningar inrikes i USA. Kostar inte mer poäng.
Uniteds First är inte mycket att hänga i julgranen, enda vettiga alternativet i First är Lufthansa. Men poängkostnaden blir ju högre med andra bolag än SAS så då hade jag försökt hitta First både dit och hem.
Letar du på United så tänk på att leta efter Saver-awards. De andra med högre pris går inte att boka med Eurobonus.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
aha ok så det är de som heter saver awards man kan boka via eurobonus? Är det samma om man söker business, dvs det är saver som man kan boka via eurobonus?
 

palmen

Moderator
aha ok så det är de som heter saver awards man kan boka via eurobonus? Är det samma om man söker business, dvs det är saver som man kan boka via eurobonus?
Det är bara saver som går att boka med Eurobonus, oavsett om det är economy, business eller first.
Även om det finns saver enligt United är det inte helt säkert att det går att boka med Eurobonus, men det brukar stämma till 95% i alla fall.
 

Gus

Medlem
Det är bara saver som går att boka med Eurobonus, oavsett om det är economy, business eller first.
Även om det finns saver enligt United är det inte helt säkert att det går att boka med Eurobonus, men det brukar stämma till 95% i alla fall.
Och även om det inte finns saver award så finns det en liten chans att man kan boka med Eurobonus. Det bästa är att ringa och fråga.
 
För info, fick bokat om resan så vi flyger 2/10 till Boston och sen dagen efter till Jacksonville.
En fråga som egentligen inte relaterar till rubriken:
Jag råkade klanta mig och bokade hotell utan avbokning i Miami 2-4/5.
Nu blir det så att vi inte kan utnyttja detta. Finns det någon chans att SAS täcker åtminstonde en natt då de flyttade fram flyget en dag?
Alternativt har jag ett Amex Elite, någon som har erfarenhet om de kan tänkas täcka sådant här?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
För info, fick bokat om resan så vi flyger 2/10 till Boston och sen dagen efter till Jacksonville.
En fråga som egentligen inte relaterar till rubriken:
Jag råkade klanta mig och bokade hotell utan avbokning i Miami 2-4/5.
Nu blir det så att vi inte kan utnyttja detta. Finns det någon chans att SAS täcker åtminstonde en natt då de flyttade fram flyget en dag?
Alternativt har jag ett Amex Elite, någon som har erfarenhet om de kan tänkas täcka sådant här?
Vet inte hur det är nu men i Nov förra året hade SAS gammal kärra med icke-uppgraderad kabin på denna sträcka. Långt under den numera "vanliga" biz standard de har på långflyg. Det var en gammal 2-2-2 och allmänt halvdant.

Kan vara värt kolla upp.
 
Toppen