Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

• Thread starter Thread starter Jakob Österberg
  • Start date Start date
Dr. Miles skrev:Det är jättelätt att hitta informationen på SAS Plusgrades webbisda.Det står att tillåten bagagevikt är enligt originalbokning. (oavsett om man uppgraderar till SAS Plus eller till Business)Klicka för att utvidga...

Doktorn är vaken på saker som en själv aldrig skulle ha märkt!

Definitivt ett undantag som man får ha med sig. Däremot så funderar jag på om SAS egen markpersonal har koll på detta?

Jag menar, om någon glider upp till baggage drop i Fast track med biljett som säger C, kommer någon att ha med sig då att inte spana att det är en plusupgrade?

Jag har lagt ett bud två månader innan avgång. Någon som vet om "buy now"-funktionen kommer upp automatiskt om jag går in o tittar på lagt bud när det nu närmar sig avgång (<10 dagar). Jag vet att denna funktion inte alltid finns men frågan gäller bara om funktionen kan bli synlig på ett lagt bud. eller om jag måste cancellera och lägga en bud på nytt.

Hur kan man lägga poängbud ? När jag tittar ser jag bara budmöjligheter i SEK, NOK, EUR USD. Hittar alltså inte knappen där man ändar till EB poäng. Vad missar jag ?

mileshunter skrev:Hur kan man lägga poängbud ? När jag tittar ser jag bara budmöjligheter i SEK, NOK, EUR USD. Hittar alltså inte knappen där man ändar till EB poäng. Vad missar jag ?Klicka för att utvidga...

Jag hade samma fråga tidigare och fick följande svar:

Canadien skrev:Hade du ditt Eurobonusnummer ordentligt registrerat i bokningen, och var du inloggad? Vet inte om det spelar roll men antar att även icke EB-medlemmar kan buda och då bör ju endast cashvarianten visas.Klicka för att utvidga...

Jag löste det genom att få SAS-supporten att lägga in mitt EB-nummer på biljetten (som var köpt av någon i Frankrike och som lagt in mitt personnummer snarare än EB-nummer.)

Ska åka till Hong Kong om mindre än en månad och har bokat i ekonomi. När jag kollar på uppgradering till plus är lägsta bud 185 euro per person enkel väg. En kollega uppgradera på samma sträcka för runt tusenlappen för några månader sedan. Har SAS höjt priserna?

Myllys35 skrev:Ska åka till Hong Kong om mindre än en månad och har bokat i ekonomi. När jag kollar på uppgradering till plus är lägsta bud 185 euro per person enkel väg. En kollega uppgradera på samma sträcka för runt tusenlappen för några månader sedan. Har SAS höjt priserna?Klicka för att utvidga...
Det gjorde de innan sommaren.

Om jag och en kompis ska åka iväg longhaul kan jag buda plusgrade för bägge två? Med mina poäng då alltså.

Ludvig Skalme skrev:Om jag och en kompis ska åka iväg longhaul kan jag buda plusgrade för bägge två? Med mina poäng då alltså.Klicka för att utvidga...
Om ni flyger på samma bokning så ja... Gjorde det för min fru och barn i somras.

Ludvig Skalme skrev:Om jag och en kompis ska åka iväg longhaul kan jag buda plusgrade för bägge två? Med mina poäng då alltså.Klicka för att utvidga...

Det kan du göra, men tänk på att om ni båda är Eurobonusmedlemmar och har registrerat era EB-nummer i bokningen så kommer Plusgrade att gå efter den som står först i bokningen. Den går i bokstavsordning som jag har förstått det. Om det är så att din kompis kommer före dig i alfabetet så är det bäst att denne inte registrerar sitt EB-nummer i bokningen förrän efter att ni fått besked om ni fått uppgradering eller ej.

ResenärenLars skrev:Det kan du göra, men tänk på att om ni båda är Eurobonusmedlemmar och har registrerat era EB-nummer i bokningen så kommer Plusgrade att gå efter den som står först i bokningen. Den går i bokstavsordning som jag har förstått det. Om det är så att din kompis kommer före dig i alfabetet så är det bäst att denne inte registrerar sitt EB-nummer i bokningen förrän efter att ni fått besked om ni fått uppgradering eller ej.Klicka för att utvidga...
Märkte detta idag. Tänkte nämligen buda men det gick ju inte alls med poäng. Någon som har en lösning hur man får fram "rätt" eurobonusnummer på plusgrade?

crown skrev:Märkte detta idag. Tänkte nämligen buda men det gick ju inte alls med poäng. Någon som har en lösning hur man får fram "rätt" eurobonusnummer på plusgrade?Klicka för att utvidga...
Maila EBG/EBD- supporten ska funka, de kan då ta bort din väns EBnummer. Är du lägre status så återstår väl telefon

Hej! Jag har en bokning i Go till Tokyo (ARN-CHP-NRT) för fem pers i februari där jag enbart har fasta bud mellan CHP-NRT. Kan inte ändra budet från 675€ (business) eller 260€ (plus). Däremot går ARN-CHP att justera 45-105€.

Kan man lägga andra unika bud lite närmare avresan?

Malm skrev:Hej! Jag har en bokning i Go till Tokyo (ARN-CHP-NRT) för fem pers i februari där jag enbart har fasta bud mellan CHP-NRT. Kan inte ändra budet från 675€ (business) eller 260€ (plus). Däremot går ARN-CHP att justera 45-105€.Kan man lägga andra unika bud lite närmare avresan?Klicka för att utvidga...

Beror på Japansk lagstiftning som förbjuder budning på biljetter, därför är priserna fasta.

Det är därför du kan buda på ARN-CHP

Malm skrev:Hej! Jag har en bokning i Go till Tokyo (ARN-CHP-NRT) för fem pers i februari där jag enbart har fasta bud mellan CHP-NRT. Kan inte ändra budet från 675€ (business) eller 260€ (plus). Däremot går ARN-CHP att justera 45-105€.Kan man lägga andra unika bud lite närmare avresan?Klicka för att utvidga...

Åkte precis CPH-NRT-CPH och hade lagt bud (i poäng) flera månader innan. Kunde inte ändra budet men ett av dem gick igenom så lagda bud verkar "spela".

LSH skrev:Åkte precis CPH-NRT-CPH och hade lagt bud (i poäng) flera månader innan. Kunde inte ändra budet men ett av dem gick igenom så lagda bud verkar "spela".Klicka för att utvidga...
Ja, Plusgrade har ändrat reglerna hyfsat nyligen har jag för mig (~någon månad)

Back