Läs på om spelteori och stängd budgivning så förstår du.Varför är det onödigt att bjuda något över lägsta nivån?
Läs på om spelteori och stängd budgivning så förstår du.Varför är det onödigt att bjuda något över lägsta nivån?
Om du har ett SAS PNR så ska det inte vara någora problem. Du kan inte uppgradera endast dig själv, utan upgrade gäller för samtliga i bokningen. Vill du uppgradera enbart dig måste du splitta bokningen.Har försökt hitta svar på ett par frågor jag har men gått bet och undrar om någon vet detta:
- Kan man göra en uppgrade för poäng om resan bokas via exempelvis Egencia?
- Om jag och kollegan är på samma bokning från Egencia kan jag då bara uppgradera mig själv eller måste jag uppgradera hela sällskapet på samma bokningsnummer?
Samma här (men ensam), med pengar jättedyrt men billigt med poäng. Fattar inte varför omräkningsfaktorn poäng-pengar är så olika från gång till gång...Jag har bokat mig + sambo i SAS Plus till LA i slutet av mars. Skulle gärna uppgradera till business men som det är nu vill de ha som minst 7000kr per skalle för en sträcka när man tittar på plusgrade-slidern. Det är för mycket tycker jag.
Brukar dessa siffror kunna ändras? Tycker mig ha läst om folk som betalat 2-4000kr från PLUS till Business från norden till USA vilket känns mer rimligt..
Handlar nog om flera faktorer, utbud och efterfrågan (efterfrågan varierar en hel del mellan olika säsonger och veckodagar), valutan, men också vilken destination i usa där östkusten och Chicago ofta är billigare. Till detta kanske en önskan från säljaren att det ska finnas en osäkerhet i systemet, så att så många som möjligt köper den klassen de vill ha redan från början.Jag har bokat mig + sambo i SAS Plus till LA i slutet av mars. Skulle gärna uppgradera till business men som det är nu vill de ha som minst 7000kr per skalle för en sträcka när man tittar på plusgrade-slidern. Det är för mycket tycker jag.
Brukar dessa siffror kunna ändras? Tycker mig ha läst om folk som betalat 2-4000kr från PLUS till Business från norden till USA vilket känns mer rimligt..
Samma här (men ensam), med pengar jättedyrt men billigt med poäng. Fattar inte varför omräkningsfaktorn poäng-pengar är så olika från gång till gång...
Det ändras. Har en bokning liggandes till SFO där det ändrats och blivit lägre.Jag har bokat mig + sambo i SAS Plus till LA i slutet av mars. Skulle gärna uppgradera till business men som det är nu vill de ha som minst 7000kr per skalle för en sträcka när man tittar på plusgrade-slidern. Det är för mycket tycker jag.