"Mixtrade" (överaksningsuppgradering) med min brors resa för två veckor sen, då fick han poäng.
fattar inte att det ska vara så mycket regler och undantag gällande poäng eller pengar.
Resor betalade med kronor men uppgraderade med pengar eller poäng - ger mer poäng än ursprungliga bokningen
Men det är verkligen inte krångligt.
Resor köpta med pengar - ger poäng.
Resor köpta med poäng - ger inga poäng.
Resor betalade med kronor men uppgraderade med pengar eller poäng - ger mer poäng än ursprungliga bokningen
Resor betalade med poäng och uppgraderade med poäng - ger inga poäng.
I framtiden (typ när som helst) kommer det se ut som följer:
- Resor köpta med pengar - ger poäng
- Resor köpta med poäng - ger inga poäng
- Resor köpta med kronor, uppgraderade med pengar ger mer poäng.
- Resor köpta med kronor, uppgraderade med poäng - ger inte fler poäng, men ger fortfarande för det du betalt för.
- Resor köpta med poäng, uppgraderade med poäng, ger fortfarande inga poäng.
Jag tycker nog det.Men det är verkligen inte krångligt.
Jag tycker nog det.
Enligt min uppfattning borde en viss biljett i en viss boknings-/kabinklass ge exakt samma "förmåner" vare sig den är betald med pengar, poäng, blandat eller vunnen på lotto.
Vad man får ut av att äga en "sak" (biljett, rätt till resa) borde inte påverkas av hur man kommit över den.
Så kan man beskriva det. Jag beskriver det som krångligt.På flygbolagen så är principen den samma men inte transparent.
Businessclass prioriteras.Finns det någon vetskap kring hur det skulle fungera om man budar med pengar för Go->PLUS och poäng Go->Biz, vilket som prioriteras eller är allt en slump?
Detta skall ändras i framtiden om man budar med poäng. Se till att ta en screenshot av villkoren så du kan driva ett case mot SAS ifall ändringen sker efter att du har lagt dina bud men innan din resa påbörjas....man får bra med baspoäng...