Hej Magnus.
SAS flyger inte till Singapore. Bland de bolag som gör det, finns det hos en del möjlighet att buda på uppgradering.
Lycka till!
Det var rätt sätt att bemöta fråga på
Hej Magnus.
SAS flyger inte till Singapore. Bland de bolag som gör det, finns det hos en del möjlighet att buda på uppgradering.
Lycka till!
Prova att ta upp bokningen på Singapores hemsida och se om du kan uppgradera där, men eftersom det är Code share så blir det nog svårt tyvärr.Hmm, sitter på SAS hemsida med en bokning till Singapore med SAS i sommar. Är jag helt vilsen? Verkar som det är en mellanlandning i Moskva.
Jag skulle säga minst 3 timmar, helst 4h innan.
Passkontrollen är öppen tidigare än så och jag har kunnat uppgradera i service center 3h innan flight utan problem. Om det nu är max 2h innan är det något "nytt" de börjat med.Uppdatering på min flight sthlm - newark.
Det var inget bra tips jag fick...
Var där 3,5 h innan, men fick beskedet av sas servicedesk: "uppgradering kan du endast göra efter passkontrollen och den öppnar 2 timmar före din flight".
När jag checkade in på självincheckningen (hade sas plusbiljett) så stod det "köp tillträde till lounge för 279 kr". Konstigt tänkte jag, trodde det ingick...men men ok blir ingen lounge då tänkte jag och gick till Joe & Juice och köpte dyr frukost för 120 kr. Sedan vid ytterligare ett besök hos sas service desk fick jag beskedet "det ser väldigt dåligt ut för en uppgradering till business, men du kan köpa dig in på loungen för poäng eller pengar så länge en våning upp". Ok tänkte jag, får väl göra det då...orkar inte drälla runt här längre. När jag väl kom dit så var det naturligtvis fritt inträde med min plus-biljett. Sen att loungen bjöd på medioker mat var en annan sak...men rätt sköna sittplatser då det var få personer där just då.
Iaf, två timmar innan gick jag bort och kunde då uppgradera mig till business för 35 000 poäng, fanns en plats kvar. Mitt bud tidigare i veckan på 44 000 poäng gick inte igenom.
Första gången i SAS business. Mkt bra stolar, bra mat och bra service. Deras filmutbud är ju dock väldigt svagt om man jämför med emirates och lufthansa...
Servicen överlag hos sas på marken tycker jag inte är bra...och stor skillnad mot både emirates och lufthansa. Servicen i luften i business kan jag dock inte klaga på.
Orkar inte läsa alla 160 sidor så jag ställer ev en redan besvarad fråga. Om man byter status, känner plusgrade av det per automatik och ökar/minskar procentpåslaget (utan att man måste göra ngt manuellt)?Detta kommer bli en låååååååång tråd
Troligen inteOrkar inte läsa alla 160 sidor så jag ställer ev en redan besvarad fråga. Om man byter status, känner plusgrade av det per automatik och ökar/minskar procentpåslaget (utan att man måste göra ngt manuellt)?