Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Detta kommer bli en låååååååång tråd :)

Har ej använt Plusgrade tidigare och började gå genom tråden här. Är på sida 2 nu ;) och 144 att gå.

Jag kan inte längre boka Plus inom EU så jag tvingas studera mina bästa möjligheter att tjäna mer baspoäng för att nå guld/diamond. Köpte précis en Go ** yourself biljett och ska uppgradera med cash eller poäng

Själva PG är säkert automatiskt, men tilldelningen av hur många plus/business som ska ges till PG känns så oförutsägbar att jag gissar på att det är manuell inblandning.

Blandade ihop med courtesy upgrade, den är manuell. Plusgrade är nog till stor del automatiserad.

Ja alltså min magkänsla säger att det är nån ond algoritm som styr, tex den där upgraden man får igenom för sitt skambud efter att man fått sex raka nekade är ju säkert inget annat än en liten fiskkroksbelöning som ska lura tillbaka en in i systemet.

Jag har inte kunnat buda på uppgradering till både business och plus trots att jag bokat business först som man ska. Det står i frågor och svar på uppgraderings-sidan att man kan det, likväl som här... Ringde supporten och frågade och de sa att de tagit bort den möjligheten pga. att det var något med det tekniska som inte fungerade. Surt... Var ju fint att få lite bättre möjlighet till uppgradering... :/
Stämmer det med era erfarenheter på sistone att möjligheten inte finns? Det låter på forum/facebook som att folk har kunnat lägga uppgradering till både och ganska nyligen.

Jag har inte kunnat buda på uppgradering till både business och plus trots att jag bokat business först som man ska. Det står i frågor och svar på uppgraderings-sidan att man kan det, likväl som här... Ringde supporten och frågade och de sa att de tagit bort den möjligheten pga. att det var något med det tekniska som inte fungerade. Surt... Var ju fint att få lite bättre möjlighet till uppgradering... :/
Stämmer det med era erfarenheter på sistone att möjligheten inte finns? Det låter på forum/facebook som att folk har kunnat lägga uppgradering till både och ganska nyligen.

Läs mitt inlägg från 21 sept. sid.141 i den här tråden.

Det kan ha framgått i tidigare inlägg, men 144 sidor...

Jag har lagt ett Plusgrade-bud på en resa, och vi kan anta att jag la lägsta bud som var X kr. En kompis som ska åka på samma flight tänkte göra samma sak men sa att lägsta möjliga bud då var 1,5*X kr. Jag kollade detta genom börja ändra mitt bud, och mycket riktigt så var det nu en högre kostnad som gällde och jag avbröt. Räcker det nu att någon helt enkelt lägger det lägsta, men nu högre, budet för att "komma före mig i kön"? I så fall verkar det inte vara så bra att vara ute tidigt då man inte får någon info om det.

Jag har lagt ett Plusgrade-bud på en resa, och vi kan anta att jag la lägsta bud som var X kr. En kompis som ska åka på samma flight tänkte göra samma sak men sa att lägsta möjliga bud då var 1,5*X kr. Jag kollade detta genom börja ändra mitt bud, och mycket riktigt så var det nu en högre kostnad som gällde och jag avbröt. Räcker det nu att någon helt enkelt lägger det lägsta, men nu högre, budet för att "komma före mig i kön"? I så fall verkar det inte vara så bra att vara ute tidigt då man inte får någon info om det.
Rimligtvis ja, högsta bud bör vinna.

Nu kan de ju sälja fler än en plats via plusgrade så du behöver inte gå lottlös för det.

Jag har använt plusgrade en del från Narita till Köpenhamn senaste året. Hittills har det bara gått att lägga bud på 50.000 poäng för Go till Business vilket har diskuterats en del här tidigare eftersom Japan inte tillåter budgivning. För min nästa resa i November lade jag ett bud i lördags och då gick det att ändra beloppet och dra ner till 38.000 poäng som lägst. Är det någon annan som har noterat detta och kan reglerna i så fall ha ändrats nu?

Toppen