Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Sträcka: CPH-SFO
Datum: 4/10-2017
Från kabinklass: Economy
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 38005 poäng
Bid strength: "lägsta"
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 dagar innan avresa
Gick uppgradering igenom: JA

Tänkte lägga till lite nyttig information om denna upgrade. Verkar som om 3 personer totalt fått igenom en plusgrade på denna flight.
Jag tittade seatmap via expertflyer någon minut innan mailet kom om uppgradering och tittade sedan efter att plusgrade gått igenom.
2 platser i plus har blivit lediga och min plats i economy är det som skiljer före/efter plusgrade.

Nu är ju inte detta 100% tillförlitligt (kan vara flera i economy som inte hade valt säte som uppgraderat med plusgrade) men goda indikationer i alla fall skulle jag säga. Plusgrade verkar med andra ord inte vara så "populärt" åtminstone inte på denna avgång, återstår att se hur många som ska uppgradera i gate sen (till en högre kostnad än minimum bud på plusgrade)

Nu blir det att åka vid fönstret i främre kabinen och se ner på Golden Gate vid inflygning förhoppningsvis.

Hej! Både tjejen och jag har bokat EWR-ARN i november i Plus, hon behöver skaka fram rätt mycket poäng för att behålla EBG så hon vill väldigt gärna få en uppgradering på rutten. För mig är det mindre digert.

Just nu har vi separata PNRer. Vad tycker ni är bäst? Om vi håller dom separata och hon lägger ett högt bud, och jag ett lite mindre högt bud (för att hennes ska gå före) eller ska vi slå ihop våra PNRer och båda lägga höga bud? Jag vet att plusgrade är en gissningslek så jag förväntar mig inte nåt vetenskapligt "alternativ A eller B"... men kloka flygnördar (no offense) ;) vad tycker ni?

Hej alla glada! (Med skånsk dialekt)
Nu har tjejen åkt iväg på en sista minuten jobbresa till Seoul hela vägen i C så hon klarar EBG med råge. Dock så ändras "problemet" som vi har nu en aning...

Vi har två separata PNRer och vill helst...

1. Antingen båda bli uppgradera eller ingen.
2. Betala med poäng från våra egna konton.

Vi har varsitt liggande bud just nu, på exakt samma summa poäng (vi är båda EBG).
Vad tycker ni att vi ska göra? Slå ihop / länka? Eller finns det någon annan lösning?

(av erfarenhet så vet jag att SAS kundtjänst hatar att prata om plusgrade, det är ett annat bolag osv osv...)?

Ni kan ju alltid be om sammankoppling. Om plusgrade tar hänsyn till det är väl tveksamt dock.
Sen är det väl bara o vänta o se och blir bara en uppgraderad så se vad som kan göras därefter.
Här finns nog absolut 0 garantier för något...

Ni kan ju alltid be om sammankoppling. Om plusgrade tar hänsyn till det är väl tveksamt dock.
Sen är det väl bara o vänta o se och blir bara en uppgraderad så se vad som kan göras därefter.
Här finns nog absolut 0 garantier för något...
Jorå, sen kan man ju undra om vi ska kanske koppla samman, ta bort våra bud och sen se om plusgrade behandlar oss tillsammans eller var för sig.

Sträcka: ARN-EWR
Datum: 5/10-2017
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 14000 poäng
Bid strength: lägsta möjliga bud
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: någon vecka
Gick uppgradering igenom: JA. Sedan behövde SAS byta till LAN-kärran så antalet platser i Plus chockminskades. Fick därför just en Op-Up till Business. Blev lite besviken att jag inte fick en CU men allt löste sig till det bästa. Ibland ska man ha lite tur! :)

Ni har olika bokningar så ni kommer ändå behandlas var för sig

OK, tack för detta. Frågan blir ju då om det finns något sätt att inte behandlas varför sig, om det blir annorlunda om vi "kopplar ihop"

Plusgrade är manuellt så tror inte det påverkar om ni tar bort och lägger buden igen.

Är det sant? Att PG är manuellt alltså? Får jag fråga vad det är som får dig att tro det?

Toppen