Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Sitter på svajigt nät i Kina och ämnet har säkert varit på tapeten tidigare.

Jag och min kusin åker till New York via Oslo nästa vecka.

Jag är sugen på att chansa på Plusgrade åt oss båda. Tyvärr olika bokningar.

Hur gör jag?

Vilken riktning bäst med tanke på lounge och comforten dag/natt?
Från go till plus har jag tänkt mig.
Vill överraska henne men gissar att jag måste komma åt hennes bokningsnummer för att koppla ihop våra bokningar?

Sitter på svajigt nät i Kina och ämnet har säkert varit på tapeten tidigare.

Jag och min kusin åker till New York via Oslo nästa vecka.

Jag är sugen på att chansa på Plusgrade åt oss båda. Tyvärr olika bokningar.

Hur gör jag?

Vill överraska henne men gissar att jag måste komma åt hennes bokningsnummer för att koppla ihop våra bokningar?

Du ska numera kunna bjuda även på andras bokningar med dina egna poäng. Hennes bokningsnummer behöver du.

Jag skulle nog satsa på ditvägen pga bättre lounge och för att det är trevligt att starta semestern med lite extra flärd. Om det är viktigt att vara mer utvilad vid hemkomst så är dock hemresan när man vill försöka sova kanske ett bättre alternativ, så beror på vad ni är ute efter!

Hur funkar det om man använder plusgrade för uppgradering till Japan där det inte går att buda utan är ett fast pris? Jag tänkte uppgradera min och frugans biljett från NRT-CPH som är på olika bokningar. Tänkte beroende på platstillgång t.ex. Vill veta att om jag "budar" med fast pris på båda våra bokningar så går båda igenom, är ni med? Får man besked först strax innan avfärd även på fastpris-bud?

Hej,
Har tidigare kunnat lägga bud på både business och plus (lagt bud på business först).
Nu har jag lagt ett bud på business och kan inte göra annat än att ändra befintligt bud.
Vet någon om det är ändrat?

Hej,
Har tidigare kunnat lägga bud på både business och plus (lagt bud på business först).
Nu har jag lagt ett bud på business och kan inte göra annat än att ändra befintligt bud.
Vet någon om det är ändrat?
Inget som har rapporterats om mig veterligen. Du kan testa att ta bort och sen lägga till budet igen och se om det blir något annat utfall.

Downgrade?

Fick detta från kollegan som flög från Shanghai i går. Finns det någon som provat att nedgradera? 500 Euro känns lite lågt i mina öron. Får man poäng för business?

Hur vanligt är det att dom överbokar business?

Attachments

• IMAG0539.jpg
    IMAG0539.jpg
    44,4 KB · Visningar: 422
Toppen