Ja, smaken är olika. Jag tycker att dom är riktigt bekväma...Tack alla för hjälpen, plusgrade till plus accepterades, tyvärr inte business. Måste säga att sas plussäten är ruggigt obekväma faktiskt. Flög med LH i ekonomi i deras senaste Boeing 747-8i utan problem.
Ja den finns. Jag har den på två kommande flighter. Dök upp ca 10 dygn innan avresa. Är säkert någon formel som bestämmer om den visas eller ej. X% tomma platser eller så.1. Någon som vet om Upgrade Now knappen funkar på den nya sidan?
2. Vilka kriterier används för att den ska visas?
Ok. Knappen Upgrade Now syns inte för mig. Enligt ExpertFlyer finns 11 lediga stolar men det säger väl inte så mycket om bokningsläget. Kollade du hur många lediga stolar som fanns när du fick knappen Upgrade Now?Ja den finns. Jag har den på två kommande flighter. Dök upp ca 10 dygn innan avresa. Är säkert någon formel som bestämmer om den visas eller ej. X% tomma platser eller så.
Nej EF säger inte så mycket om bokningsläget. Om det finns 11 "tomma" så kan i själva fallet alla redan vara sålda, bara att ingen har valt dem. Oftast finns det iallafall viss korrelation. Är detta businesskabin på longhaul? isåfall är 11 o-valda i minsta laget enligt min erferenhet.Ok. Knappen Upgrade Now syns inte för mig. Enligt ExpertFlyer finns 11 lediga stolar men det säger väl inte så mycket om bokningsläget. Kollade du hur många lediga stolar som fanns när du fick knappen Upgrade Now?
Tror inte det påverkar öht, men bara de som har tillgång till algoritmen vet.Finns det någon uppfattning kring hur förvald sittplats påverkar möjligheten till accepterad Plusgrade (och även courtesy-upgrade)? Plusgrade har inte varit aktuellt för mig tidigare så ej följt tråden..
Ja, det är business cabin, SK963 nu på måndag. Är EBD, köpte plus saver. Noterade att det var 15 platser lediga igår och idag 11. Fyra reserverades idag under dagen med ett X. Vet du vad som har hänt?Nej EF säger inte så mycket om bokningsläget. Om det finns 11 "tomma" så kan i själva fallet alla redan vara sålda, bara att ingen har valt dem. Oftast finns det iallafall viss korrelation. Är detta businesskabin på longhaul? isåfall är 11 o-valda i minsta laget enligt min erferenhet.
Nej, har ingen login till SAS bokningssystem tyvärr. Den ser rätt full ut i Plus, kan vara så att de blockat några platser i Business för eventuella op-ups men det blir bara spekulationer.Ja, det är business cabin, SK963 nu på måndag. Är EBD, köpte plus saver. Noterade att det var 15 platser lediga igår och idag 11. Fyra reserverades idag under dagen med ett X. Vet du vad som har hänt?