Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Då är ju frågan hur det kommer sig att det inte gick igenom. Hade lagt den på övre gränsen av billigaste. Fick ett avslag från nätet men det fanns plats på planet.

Testade på Arn-nce i julas och det funkade perfekt. Lyckades med 2/1 på uppgraderingen.

Då är ju frågan hur det kommer sig att det inte gick igenom. Hade lagt den på övre gränsen av billigaste. Fick ett avslag från nätet men det fanns plats på planet.

Testade på Arn-nce i julas och det funkade perfekt. Lyckades med 2/1 på uppgraderingen.

Plusgrade säljer inte slut Business, de spar alltid några platser fram till avgång ifall det skulle dyka upp full-fare-betalande.

Plusgrade är ingen garanti för uppgradering. De vill ju kunna sälja businessplatser också.

Har fått svar på annat håll nu: Upgrade Now fanns bara under jul- o nyår som en del av en speciell kampanj. Alltså är det helt enkelt bara att hoppas på att Plusgrade går igenom eller försöka på flygplatsen.
Den informationen var felaktig. "Upgrade Now" finns fortfarande och visas när det verkar vara god tillgänglighet i klassen man bill uppgradera till. Jag har just nu "Upgrade Now" - knappar på två kommande resor inom Europa (Dublin och London)

Den informationen var felaktig. "Upgrade Now" finns fortfarande och visas när det verkar vara god tillgänglighet i klassen man bill uppgradera till. Jag har just nu "Upgrade Now" - knappar på två kommande resor inom Europa (Dublin och London)

Fick den infon via en bekant som jobbar på SAS, men det är klart, folk där har ju sällan full koll på vad andra avdelningar gör.

Jag försöker lägga bud på uppgradering men får inte upp alternativet att använda poäng, bara cash. nån som har någon teori om varför?

Är du inte inloggad? Brukar vara anledningen...
Man behöver inte vara inloggad. Vem som helst som har tillgång till PNR och efternamn kan lägga bud på den resan. För poängbud så dras poängen från första personen i bokningen som har EB-nummer inlagt.
Visas inte alternativet att boka för poäng så är bonusnumret med största sannolikhet inte inlagt ordentligt.

Toppen