Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Någon annan som har problem att lägga bud via hemsidan?
Efter jag skrivit in bokningsreferens och efternamn kommer jag bara till en felsida

Den här 'Upgrade Now'-knappen, ska den dyka upp när man går in via länken i sitt bekräftelsemail för att 'modify / cancel' eller?
Och brukar det finnas en sån möjlighet för resor på CPH-NRT? Har avresa om åtta dagar.

25 platser kvar i C enligt Expert Flyer.

Den här 'Upgrade Now'-knappen, ska den dyka upp när man går in via länken i sitt bekräftelsemail för att 'modify / cancel' eller?
Och brukar det finnas en sån möjlighet för resor på CPH-NRT? Har avresa om åtta dagar.

Japansk lagstiftning tillåter inte bud på uppgraderingar. Därför finna det ett bestämt bud när man reser dit.

Provade nu och blev vidarebefordrad till en webbrowser där mina bud var noterade, men ingen sån knapp fanns. Möjligt att den dröjer eller så kommer den inte dyka upp alls då kanske. Tack.
Du måste cancellers Dina bud och sedan gå in igen för att se Upgrade Now knappen. Den syns inte om man redan lagt ett bud.

Du måste cancellers Dina bud och sedan gå in igen för att se Upgrade Now knappen. Den syns inte om man redan lagt ett bud.

Jaha oj. Men det vet jag inte om jag vill göra. Tänker att jag lagt in bud för ett bra tag sen och rimligtvis borde ha hyfsad chans att få igenom det. Vet man säkert att det finns "upgrade now" på alla avgångar? Och ger det i så fall poäng i nya bokningsklassen som Plusgrade i övriga fall?

Jaha oj. Men det vet jag inte om jag vill göra. Tänker att jag lagt in bud för ett bra tag sen och rimligtvis borde ha hyfsad chans att få igenom det. Vet man säkert att det finns "upgrade now" på alla avgångar? Och ger det i så fall poäng i nya bokningsklassen som Plusgrade i övriga fall?
När budet är lagt har troligen ingen betydelse för sannolikheten, vore underligt om de inte bara tog de x högsta när det väl är dags. Det finns inte på alla avgångar, troligen bara när tillgängligheten är god i den kabin man vill åt.

Fick gå tillbaka och kollade om jag skrev "sålt" men med "platser bokade" menade jag alltså reserverade sittplatser. :) Tänker mig att de flesta som bokar C också reserverar sin plats tämligen omgående och i så fall syns väl detta på seat mapen på Expertflyer?

Seatmap reflekterar inte bokningsläget.

Det finns två saker vi kan få reda på: Vilka stolar man kan välja att sitta på och hur många biljetter ett bolag är villiga att sälja just nu. Inget av dessa beskriver antalet tillgängliga stolar eller hur många bokningar som är gjorda.

Och det kan du omöjligt se i Expertflyer. Det är bara med access till SAS interna system som du kan se det.

Toppen