Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

011430121

Medlem
Ja. Sorry. Från Go!

De nämnde något att då planet inte var 95 % fullsatt var det bara EB-poäng som gällde.
Man slutar inte att förvånas. Detta betyder om en resenär som inte har status hos SAS eller inte har tillräckligt med poäng, inte har möjlighet att se/prova nya kabinen genom en uppgradering, tänker jag fel?
Hur ofta har SAS en beläggning på 95% och högre.
 

dino_81

Medlem
Man slutar inte att förvånas. Detta betyder om en resenär som inte har status hos SAS eller inte har tillräckligt med poäng, inte har möjlighet att se/prova nya kabinen genom en uppgradering, tänker jag fel?
Hur ofta har SAS en beläggning på 95% och högre.

Och att SAS i de fallen även väljer bort en extra intäkt. En "intäkt" som dessutom bör vara mer lönsam i förhållande till att låta resenären uppgradera för poäng.

Finns kanske andra faktorer att räkna in (man vill att resenären bokar den klass han/hon vill åka i redan vid bokningstillfället) men samtidigt är det som du nämner, att SAS kan få nya kunder i Plus/Business genom att låta vederbörande prova kabinen.

Som aktieägarna i bolaget känner jag mig förvirrad kring detta. Gäller iof en hel del annat vad som pågår i bolaget...
 

NotRyan

Medlem
Det har då varit mer än 13 lediga platser varje gång jag uppgraderat med cash.... Vad håller dom på med? Har någon haft otur när hen tänkte, eller är dom som vanligt SAS knivskarpa internkommunikation som visar sig....
[/Ironi]
 

Anders N

Ny medlem
Hei. Har fulgt med lenge, men ikke skrevet
Har blitt oppgradert fra Plus til Biz, men ser at SAS har sendt meg en kvittering hvor de trekker ca. 100 Euro i nye skatter på oppgraderingen via Plusgrade. Er dette vanlig?
Brukte EB-poeng til oppgradering
 

Canadien

Medlem
Hei. Har fulgt med lenge, men ikke skrevet
Har blitt oppgradert fra Plus til Biz, men ser at SAS har sendt meg en kvittering hvor de trekker ca. 100 Euro i nye skatter på oppgraderingen via Plusgrade. Er dette vanlig?
Brukte EB-poeng til oppgradering
Intressant, jag såg det på lufthansas version av Plusgrade igår att de har börjat ta betalt för skatter "vid sidan av" budet man lägger. Inte så snyggt... Har det varit så länge måntro?
 

Anders N

Ny medlem
Jeg finner ingenting i Terms&Conditions hvert fall. Skal prøve kundeservice i morgen. Det skal ikke være noe problem å endre fra Eurobonus til Aegean for opptjening av poeng? Tenker å bytte når jeg sjekker inn på OSL på torsdag
 

Dr. Miles

Expert
Hei. Har fulgt med lenge, men ikke skrevet
Har blitt oppgradert fra Plus til Biz, men ser at SAS har sendt meg en kvittering hvor de trekker ca. 100 Euro i nye skatter på oppgraderingen via Plusgrade. Er dette vanlig?
Brukte EB-poeng til oppgradering
Var det så att flighten eller resan börjar från Storbritannien?
 

PTR

Medlem
Fick också igenom en uppgradering idag med EB-poäng och fick ett kvitto där det stog en kostnad på 89.15 EUR.

Stog dock i det andra uppgraderingsbeskedet att man skulle ignorera detta om man just betalat med poäng.

You'll soon receive a receipt for the cost of your upgrade. If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt.
 

pswe

Medlem
Fick också igenom en uppgradering idag med EB-poäng och fick ett kvitto där det stog en kostnad på 89.15 EUR.

Stog dock i det andra uppgraderingsbeskedet att man skulle ignorera detta om man just betalat med poäng.
Jag har för mig att jag vid poäng+pengar bokning fått konstiga kvitton tidigare där pengardelen varit fel.
 
Toppen