Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

SAS verkar kraftigt ha höjt minimibudet för att uppgradera från ekonomi till affärsklass inom Europa. Flyg som tidigare haft €30 som minimibud har nu gått till €80. Köpenhamn-Barcelona har till och med minimibud på €160.

SAS verkar kraftigt ha höjt minimibudet för att uppgradera från ekonomi till affärsklass inom Europa. Flyg som tidigare haft €30 som minimibud har nu gått till €80. Köpenhamn-Barcelona har till och med minimibud på €160.
ARN - CPH ligger på 1000 SEK och låg betydligt lägre än så tills för några dagar sedan. Så jag har också noterat det

Nybokad biljett idag OSL-ARN minimibud 1000kr,
Economy Standard till Business.
Höjt från tidigare 400 kr från Go til Plus.

Jag gissar att de inte höjt servicenivån nämnvärt på en sån sträcka, och med den höjningen är det väl inte riktigt värt det för en macka + öl, och en liten skvätt poäng. Särskilt inte som jag redan gått i mål för Guld det här året.

Övriga ben i bokningen (inrikes BOO-OSL, ARN-KLR) har ingen budgivning tillgänglig.

Jag gissar att de inte höjt servicenivån nämnvärt på en sån sträcka, och med den höjningen är det väl inte riktigt värt det för en macka + öl, och en liten skvätt poäng. Särskilt inte som jag redan gått i mål för Guld det här året.
Skulle säga en trerätters med champagne är en rätt stor höjning från tidigare (Om serviceutbudet är likvärdigt med ARN-CPH vilket jag gissar det är att huvudstadstriangeln kommer vara identisk.), sen är det ju inte värt några 1000:- för min del, men det är ju upp till var och en.

Skulle säga en trerätters med champagne är en rätt stor höjning från tidigare (Om serviceutbudet är likvärdigt med ARN-CPH vilket jag gissar det är att huvudstadstriangeln kommer vara identisk.), sen är det ju inte värt några 1000:- för min del, men det är ju upp till var och en.
OK, jag är dåligt påläst om nya biljetterna.
Ja det låter helt klart som en värdeökning, även om 1000-lappen ändå känns dyr.

Tog en titt i intjäningstsbell för uppgraderingar och det ser ut som det också dubblats från 250 till 500 poäng. Så då det blir det väl lite vettigare värde.

Just nu är jag lite sugen på att slå till bara för att testa nya business, men det blir nog inte så många gånger.

Vad borde man buda på en SAS-resa CPH-ORD i november för att hyfsat sannolikt bli uppgraderad utan att betala alltför mycket? Silverstatus.

Det står minimibud ca 12kkr / exakt 50k poäng men fattar inte om det är för en eller båda resenärerna

Vad borde man buda på en SAS-resa CPH-ORD i november för att hyfsat sannolikt bli uppgraderad utan att betala alltför mycket? Silverstatus.

Det står minimibud ca 12kkr / exakt 50k poäng men fattar inte om det är för en eller båda resenärerna
Går inte att svara på vad man borde buda. Beror på för många faktorer vi inte känner till.

Tveksamt om jag ens hade budat de summorna på den sträckan men hade jag gjort det hade jag lagt mig strax över minimum men beror ju helt på vad du är beredd att betala.

[

Det är väldigt höga summor men som sagt strax över borde räcka eller rättare sagt gör troligtvis ingen större skillnad, är per person om inget ändrats.
Antar att det är Eco-Business annars är det toköverpris…

Edit… finns lite novemberdatum awards, de går ju på 50’ om du inte har premium. Då är det garanterat men antar att du har returresa så då brinner den inne, men ett alternativ annars.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: AMF
Toppen