Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tack så mycket! :D

Jag läste lite längre upp i tråden att det kostade 35k poäng att uppgradera från Plus till Business på flygplatsen. Tänkte att det va samma pris online men det bestäms av en budgivning förstår jag nu. Vet ni ungefär vad priset (i poäng) brukar landa på vid budgivningar från plus till business? (kph-bkk)
Allt från lägsta till högsta antal poäng. Är omöjligt att säga generellt, beror på bokningsläge.

Generellt kan man dock säga att många vill åt dessa platser och priset blir därmed ofta högre än mindre populära destinationer som tex Washington, Boston, Chicago, Toronto.

Kan verkligen deras data om "live upgrade" stämma? Åter till USA imorgon och så här ser högsta budet ut;

Högsta bud: 204562 p Per Traveler​

Kan ju likaväl vara ett cash-bud som SAS "omvandlat" för att kunna jämföra med ditt poängbud.

Kom ihåg att du inte nödvändigtvis behöver "vinna" (ha högst bud) för att få en uppgradering. På samma sätt som det inte är säkert att någon uppgraderas öht , även om man kanske i sådant fall inte skulle övergå i livebudgivningsfasen. Men jag tyckte lite synd om personen som hade budat 75k poäng per person (eller motsvarande belopp i SEK) på CPH-SFO när även mitt bud på ca 30k poäng också gick igenom. Hade platserna 6-7 när livebudgivningen startade.

Last edited:
Kan ju likaväl vara ett cash-bud som SAS "omvandlat" för att kunna jämföra med ditt poängbud.

Kom ihåg att du inte nödvändigtvis behöver "vinna" (ha högst bud) för att få en uppgradering. På samma sätt som det inte är säkert att någon uppgraderas öht , även om man kanske i sådant fall inte skulle övergå i livebudgivningsfasen. Men jag tyckte lite synd om personen som hade budat 75k poäng per person (eller motsvarande belopp i SEK) på CPH-SFO när även mitt bud på ca 30k poäng också gick igenom. Hade platserna 6-7 när livebudgivningen startade.
Se det från den ljusa sidan, om det var ett poängbud så är det ju nu färre poäng kvar i systemet

Så här såg budgivningen ut CPH-SFO för 10 dagar sedan.

IMG_7140.jpg

Vad spelar det för roll om någon budar över mig om det finns 10 platser för uppgradering?

Även om man får dessa mail kommer man ju möjligtvis ändå kunna bli uppgraderad.

Eller så kan jag gå in och lägga maxbud, dra tillbaka budet dagen efter, lägga nytt maxbud... Rinse and repeat och alla som budar får då mail varje dag att någon budat högre?
Jag har nu ett bud på CPH-JFK på lördag, vill gå från Plus till Biz. Klickade i den blå rutan efter att jag höjt mitt bud.

Men snarare än att lägga maxbud borde jag lägga väldigt lågt bud, och höja bara när jag får veta att någon budat över mig. Därmed blir hela funktionen en hjälp att buda lägre, att inte buda högt i onödan.

Jag har EBD, budade vad som enligt webben var precis nog mycket för att inte räknas som "svagt".
Reser ensam.
Kunde bara välja mellan 4 olika platser i Plus. Om jag försöker köpa en biljett till samma avgång nu så står det "5 platser kvar" på business, men det är väl mer en ledtråd än något bokstavligt.

Om inte annat så är det hela iallafall oerhört rafflande!

Toppen