Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Någon annan som upplevt det ganska elaka beteendet att appen säger "Congrats, you won a bid!" som en notification, och sen får man ett mail som säger att man förlorade budgivningen (för 3 pax)? Mailet verkar vara det korrekta utfallet, men elakheten är total.
Märkligt nog säger expertflyer c9 y9, och en annan ensamåkande resenär kan fortfarande lägga nya bud och i denna app står att budgivningen stänger om 18 timmar (nu 24h till avgång).

Awardfares seatmap visar också gott om plats i både C och Y.
Ja, budgivning stänger 6h innan avresa, så att det fortfarande går att lägga bud är inget konstigt. De buden ni la ansågs onekligen för låga för att accepteras i dagsläget.

SAS fyller aldrig upp alla platser med uppgradringar 24h innan, de vill spara biljetter till sista minuten och några uppgradering på flygplatsen.

Nu på senare tid så tycker jag det råder inflation på poänguppgraderingar med SAS. Flyger CPH - LAX på lördag, när jag började lägga 60k och över så blev det ett "starkt bud". Är EBG och orginalbiljetten är i economy. Har det verkligen varit så förut?

Nu på senare tid så tycker jag det råder inflation på poänguppgraderingar med SAS. Flyger CPH - LAX på lördag, när jag började lägga 60k och över så blev det ett "starkt bud". Är EBG och orginalbiljetten är i economy. Har det verkligen varit så förut?

Just till LAX så har väl uppgraderingar alltid varit åtravärda? Sen så misstänker jag att det finns många som blåser poäng innan övergången till ST då de planerar att lägga om sitt första handsval för poängintjäning efter brytpunkten.

Såg att mitt bud på uppgradering nu ligger under det som SAS vill ha då de höjt minimibudet sen jag la mitt bud. Kommer övervägas ändå eller bara diskvalificeras tro?

Såg att mitt bud på uppgradering nu ligger under det som SAS vill ha då de höjt minimibudet sen jag la mitt bud. Kommer övervägas ändå eller bara diskvalificeras tro?
Har inget ändrats så kommer det att övervägas. Har ett färskt exempel för någon månad sedan när jag hjälpte mina föräldrar till att uppgradera till C från PLUS till Toronto från Arlanda. Låg en tusenlapp under om jag kommer ihåg rätt. På vägen hem från SFO var det samma situation men då gick det tyvärr inte men det var ju nog snarare att det helt enkelt var för lågt oavsett.

Det kan absolut gå igenom. Vad algoritmer gör med priserna på uppgradering är inte alltid bra korrelation till bokningsläge, och framförallt inte hur många andra som lagt in om uppgradering.

Hej

Har lagt ett bud på en SAS Eurobonus Upgrade, men jag ser inte själva budet någonstans på Mina Sidor på SAS. Funderar på om mitt bud inte "kommit fram" eller om det är så det ska vara?

Letat som en galning, men hittar inte svaret på frågan.

Nu är mitt exempel från i somras med Lufthansa, men det är Plusgrade som hanterar uppgraderingar där också. Mitt bud som låg en bra bit under aktuellt minimibud nära avgången accepterades.

Hej

Har lagt ett bud på en SAS Eurobonus Upgrade, men jag ser inte själva budet någonstans på Mina Sidor på SAS. Funderar på om mitt bud inte "kommit fram" eller om det är så det ska vara?

Letat som en galning, men hittar inte svaret på frågan.
Du måste logga in hos Plusgrade med hjälp av den vanliga länken för att lägga bud

Toppen