Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

jumbooze

Medlem
Sträcka: LHR-OSL
Till kabinklass: Plus
Bud: 5525 EBP (minimum 5000)
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 9 dagar
Gick uppgradering igenom: ja, ca 47 h innan
Tack för att du delar med dig, var nyfiken på om det fortfarande funkade med Upgrade, jag har lagt in ett starkt bud på Måndag då det är det jag behöver för life time Gold
 

Jonas F

Medlem
Sträcka: AGP-OSL
Datum: 2021-11-04
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud: 5000 poäng
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej. Besked knappt 36 timmar före avgång.

Helt fullbokat plan så det var väl svårt att uppgradera om inte ytterligare 5 personer var intresserade möjligtvis. Då kanske de hade kunnat utöka plus en rad bakåt.
 

B79

Medlem
Sträcka: ARN-LPA
Till kabinklass: Plus
Bud: 5500 poäng (minimum 5000)
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: ja, ca 46 h innan
 

Alf

Medlem
Är det verkligen prisvärt att lägga 5000 poäng på en uppgradering till Plus? Är inte risken stor att man får restplatserna i mittraden? Då måste det vara bättre att betala för platserna vid nödutgången.
 

B79

Medlem
Är det verkligen prisvärt att lägga 5000 poäng på en uppgradering till Plus? Är inte risken stor att man får restplatserna i mittraden? Då måste det vara bättre att betala för platserna vid nödutgången.
Jag skulle inte lägga bud om jag har plats vid nödutgången i Go.

Men annars är det ett bra sätt att få in statuspoäng, om det behövs.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Canadien

Medlem
En frågan från en novis här: Köper man en resa i Go och sen uppgraderas med poäng till Plus, får man poäng för en Plus-resa då?
Ja, lägsta poängintjäningen i Plus ska tilläggas. Har du köpt en dyr Go så kan det vara samma poängintjäning som billigaste plus, iallafall på longhaul.
 
Toppen