Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: SPU-GOT
Datum: 11/7
Från kabinklass: SAS Go Vip (V)
Till kabinklass: SAS Plus Pro (A)
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 5000 Eurobonuspoäng
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: Guld
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 21 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 46 timmar innan avgång.

Fastligt bra deal eftersom biljetten bara kostade 650 kr enkel på F&F. Nu blir det lunch ombord istället för på flygplatsen :)

Ja, billig lunch. Att köpa 5000 poäng kostar 1250 kr. :)

Jag får det till 750:- med köpta points.
Hade fel med 1250 kr, det var visst 1000 kr. :)
upload_2021-7-9_21-56-47.png

Läs på programmet @JPE

Du tjänar också fler points efter uppgradering till det som kallas Plus, normalt längst fram i flygplanet. Därav en nettokostnad på 3750p. I tillägg fås fler baspoäng som kan ge finare skimmer och förmåner från högre status. I detta fall 1250 baspoäng extra som EBG, de hade kostar lika många kronor, alternativt 12500p att växla till sig.

5-6000p på Europaflyg från minus, speciellt minus light, är därför ett smart poängutnyttjande för många. Jag har själv gjort det efter något galet billigt F&F köp för att försvara mitt Diamond.

Läs på programmet @JPE

Du tjänar också fler points efter uppgradering till det som kallas Plus, normalt längst fram i flygplanet. Därav en nettokostnad på 3750p. I tillägg fås fler baspoäng som kan ge finare skimmer och förmåner från högre status. I detta fall 1250 baspoäng extra som EBG, de hade kostar lika många kronor, alternativt 12500p att växla till sig.

5-6000p på Europaflyg från minus, speciellt minus light, är därför ett smart poängutnyttjande för många. Jag har själv gjort det efter något galet billigt F&F köp för att försvara mitt Diamond.
Mycket bra redogörelse :)
Lägg också till att jag hade 5000 gamla EB-poäng som giltighetstiden snart gick ut på.

• Gilla
Reactions: JPE
@JPE Lugnt, mycket att sätta sig in i vad gäller Eurobonus, men mycket kunskap på detta forum.

Fri morgonmassage strax efter frukost på detta härliga 5* hotell i medelhavet. Givetvis uppgraderade också av hotellet tack vare min status. Finns mycket att lära sig om hotellprogram också. ;)

Känner att jag gjorde en rejäl tabbe när jag maxade i våras och la 10 000 EuroBonus poäng per person i bud på sträckan Stockholm - Alicante för att barnen med ungdomsbiljetter skulle få sitta med oss vuxna i Plus. :eek:

Toppen