Plusgrade: Rapportera dina bud

Funcadelic skrev:Sträcka: ARN-LAXDatum: 2018-05-12Från kabinklass: GoTill kabinklass: PlusBud: 16590 poängBid strength: A bit lowEurobonusstatus: EBBHur långt i förväg anmälde du om uppgradering:3 dagarGick uppgradering igenom:JaKlicka för att utvidga...


Det gick ju bra det här, uppgraderad även på hemresan!



Sträcka: LAX-ARN

Datum: 2018-05-17

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud: 16355 poäng

Bid strength: A bit low

Eurobonusstatus: EBB

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 8 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja
 
Sträcka: ARN-EWR

Datum: 2018-05-17

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4030kr

Bid strength: A bit low

Eurobonusstatus:EBG

Hur långt i förväg anmälde duom uppgradering: 1 vecka

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan
 
Sträcka: CPH-LHR

Datum: 2018-05-17

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 600 kr

Bid strength: Lägst möjliga

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 månader sedan

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan
 
Sträcka: ARN-HKG

Datum: 2018-05-18

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud: 25 015 poäng

Bid strength: A bit low

Eurobonusstatus: EBD

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 17 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja
 
Sträcka: CPH-LHR

Datum: 2018-05-25

Från kabinklass: Go light

Till kabinklass: Plus

Bud (poäng): 5085 poäng

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: EBB

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 45 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja, 48h innan
 
Sträcka: ARN-EWR

Datum: 2018-05-24

Från kabinklass: Go light

Till kabinklass: Business

Bud: 3800:- x 2pax

Bid strength: minimum

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 veckor

Gick uppgradering igenom: Ja, 48h innan
 
Sträcka: NRT-CPH

Datum: 2018-05-20

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud: 16 000p x 2pax

Bid strength: a bit low

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 6 veckor

Gick uppgradering igenom: nej, 12h innan
 
Sträcka: NRT-CPH

Datum: 2018-05-13

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Business

Bud: 42 390 poäng

Bid strength: A bit low

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 10 dagar

Gick uppgradering igenom: Nej, 47,5 h innan.



Fullbokat, men kunde sedan knipa sista platsen i Business vid gaten för 50 000 p. Värt med tanke på 11,5h dagflygning..
 
Sträcka: CPH-NRT

Datum:2018-04-20

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud: 30 000 p

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: Drygt halvår

Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan



Sträcka: NRT-CPH

Datum: 2018-05-01

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud: 30 000 p

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: Drygt halvår

Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan
 
Sträcka: OSL-EWR

Datum: 2018-06-02

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud: 15 100 p (x2)

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 30 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan



OT: Verkar dock vara mer eller mindre fullt i Plus-kabinen, så nu blir nästa tricks att försöka få mig och sambon bredvid varandra, vet inte om det finns någon best practice än att hoppas på medresenärs välvilja? Just nu jag på 27B och hon på 26E.
 
Sträcka: CPH-WAW

Datum: 2018-05-27

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500 SEK

Bid strength: Lägst möjliga

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan
 
Sträcka: GOT-CPH

Datum: 2018-06-04

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 450 SEK

Bid strength: Lägst möjliga

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan



Sträcka: CPH-ORD

Datum: 2018-06-04

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 44 000 poäng

Bid strength: Low

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan



Trevligt!
 
Sträcka: ARN-ORD

Datum: 9/6-2018

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10.000 poäng

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 22 dagar, 18h innan

Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan kom mailet



Sträcka: ORD-ARN

Datum: 10/6-2018

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 37.630 poäng

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 22 dagar, 18h innan

Gick uppgradering igenom: Nej, 28h innan kom mailet
 
Sträcka: CPH-NRT

Datum: 12 Jun 2018

Från kabinklass: Youth GO

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 14 005

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 7 dagar

Gick uppgradering igenom: Japp! Ca 47h innan
 
Sträcka: ARN-LAX

Datum:2018-06-06

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4500 SEK

Bid strength: Still modest

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 3 veckor

Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan



Sträcka: LAX-ARN

Datum: 2018-06-13

Från kabinklass: Plus

Till kabinklass: Business

Bud: 45000 poäng

Bid strength: Pretty good

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 3 veckor

Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan



TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.
 
Nja, som regel får du tillbaka minst de poäng du betalade för upgrade om du kör ett complain mot SAS om det är fula ankungen.


Martin S skrev:TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.Klicka för att utvidga...
 
Martin S skrev:TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.Klicka för att utvidga...


Att RKP jobbar från Stockholm just nu hänger nog mer ihop med att en 330 står trasig i HongKong än beläggningen på en specifik flygning.
 
Back
Top