Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Första gången jag hamnat i en live budgivning, Atlanta till Köpenhamn idag 18e Maj Plus till Business, min när jag budade ca 2 veckor sedan var 3,830kr, la 5,100kr, ligger kvar där så får vi se, just nu , ca 11 timmar innan budgivning slutar, säger de att jag är 8e på bud listan högsta är 7,918kr. En bokning nu enkel står det att det finns 6 platser kvar i Business.

Får se om det går igenom och med tanke på de senaste inläggen tänker jag inte höja mitt bud, Plus verkar helt fullt finns inget ledigt säte att välja och fick också email där SAS erbjuder fri incheckning av handbagage.

Återkommer med hur det gick

Första gången jag hamnat i en live budgivning, Atlanta till Köpenhamn idag 18e Maj Plus till Business, min när jag budade ca 2 veckor sedan var 3,830kr, la 5,100kr, ligger kvar där så får vi se, just nu , ca 11 timmar innan budgivning slutar, säger de att jag är 8e på bud listan högsta är 7,918kr. En bokning nu enkel står det att det finns 6 platser kvar i Business.

Får se om det går igenom och med tanke på de senaste inläggen tänker jag inte höja mitt bud, Plus verkar helt fullt finns inget ledigt säte att välja och fick också email där SAS erbjuder fri incheckning av handbagage.

Återkommer med hur det gick
Mitt bud gick inte igenom

När jag läser din datapunkt så är det väldigt uppenbart att budgivningen måste vara ett enda bluff och båg så det står härliga till.

Det finns ett bud som är ca 97.000 poäng högre än ditt. Varför vann inte det budet kan man ju börja fråga sig??

Vad hände med dom 7 som hade högre bud än du och varför vann inte någon av dom kan man ju undra över hur mycket som helst.

Sen helt plötsligt har allt ovanstående försvunnit och man försöker med alla möjliga medel mjölka en på mer poäng i ett nytt mail.

Jag är ingen matematiker men i detta fallet behövs inga knän alls för att komma fram till vad detta upplägget går ut på.

Vad är egentligen chansen att alla 7 som hade högre bud där en uppenbarligen bjudit mer än vad en poängresa i normala fall kostar blivit uppgraderade??
Hur vet du att den med högst bud inte fick någon uppgradering?
Hur vet du att de andra 7 som hade högre bud inte fick en uppgradering?

Det enda han skrev var att han i torsdags bara kunde se 2 lediga platser i ekonomi. Frågan är ju hur man kan se det, seatmap avslöjar inte hur många som bokat. Om det är C0 skulle jag utgå ifrån att business var fullt, men någon sådan info finns inte i posten heller.

Jag tolkar det snarare som att de överbokat i go/plus och att det funnits flera lediga platser i Business och att det blev X antal uppgraderingar till Business på denna flight.

Sträcka: ARN-VNO
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500kr (x2)
Bid strength: Low (lägsta möjliga)
Eurobonusstatus: EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 6v innan avresa.
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom drygt 24 timmar innan avresa.

Lite gränsfall om det är värt Plus på en dryg timmas flygning men men. Får bli sen lunch i loungen/ombord samt fast track (vilket kan vara mkt värt). Det bästa är nog att sitta långt fram i CRJ.

Sträcka: IAD-CPH
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng): 28 000
Bid strength: Low (lägsta möjliga)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 5v innan resan
Gick uppgradering igenom: Ja, 24 timmar innan avresa kom besked.

Hur vet du att den med högst bud inte fick någon uppgradering?
Hur vet du att de andra 7 som hade högre bud inte fick en uppgradering?

Det enda han skrev var att han i torsdags bara kunde se 2 lediga platser i ekonomi. Frågan är ju hur man kan se det, seatmap avslöjar inte hur många som bokat. Om det är C0 skulle jag utgå ifrån att business var fullt, men någon sådan info finns inte i posten heller.

Jag tolkar det snarare som att de överbokat i go/plus och att det funnits flera lediga platser i Business och att det blev X antal uppgraderingar till Business på denna flight.
Jag försökte göra en bokning i SAS appen, en T/R EWR-ARN med lite olika antal pax. Det fanns då inga platser att boka förutom 2 ekonomi platser, sökte jag 3 platser så gick det inte att boka.

Sträcka: CPH-SEA
Från kabinklass:
SAS Plus
Till kabinklass:
SAS Business
Bud:
26000 poäng
Bid strength:
Low (lägsta möjliga)
Eurobonusstatus:
EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering:
ca 7v innan avresa
Gick uppgradering igenom:
Ja, 24 timmar innan avresa kom besked

Sträcka: SEA-CPH
Från kabinklass:
SAS Plus
Till kabinklass:
SAS Business
Bud:
26000 poäng
Bid strength:
Low (lägsta möjliga)
Eurobonusstatus:
EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering:
ca 7v innan avresa
Gick uppgradering igenom: Nej, 24h innan avresa fick jag besked om live-budgivning och att jag hade plats 10 (högsta bud 153137) och vid 6h kom besked om nekad nekad uppgradering

Har SAS slutat med möjligheten att uppgradera för poäng? Ser inga såna alternativ i appen eller om jag loggar in på mina sidor på sas.se... Resan är på måndag.

Toppen