margincallingbadger
Medlem
Sträcka: CPH-LAX
Datum: 28 Jan 2025
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 54000p
Bid strength: Weak
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 3 dagar innan.
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom 5.5h innan avresa.
Fick pröva live-bid och gillar det inte alls måste jag säga. Det är väl bra för SAS så att folk hetsar upp sig och tävlar mot varandra.
Fanns ca 11 platser tillgängliga att boka (kunde boka 9 via appen, och via Awardfares kunde jag se 11 obokade platser). Jag hade initialt ett bud på 50k/p och när livebid drog igång så låg jag på 3 plats. Ledande bud var 132200p. Ca 2h kvar av livebud så hade jag hamnat på 6e plats. 1 minut innan avslut så höjde jag till 54k/p och hamnade på 5 plats.
20 min efter att budgivningen tagit slut fick vi det glädjande mejlet att vi vunnit.
Datum: 28 Jan 2025
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 54000p
Bid strength: Weak
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 3 dagar innan.
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom 5.5h innan avresa.
Fick pröva live-bid och gillar det inte alls måste jag säga. Det är väl bra för SAS så att folk hetsar upp sig och tävlar mot varandra.
Fanns ca 11 platser tillgängliga att boka (kunde boka 9 via appen, och via Awardfares kunde jag se 11 obokade platser). Jag hade initialt ett bud på 50k/p och när livebid drog igång så låg jag på 3 plats. Ledande bud var 132200p. Ca 2h kvar av livebud så hade jag hamnat på 6e plats. 1 minut innan avslut så höjde jag till 54k/p och hamnade på 5 plats.
20 min efter att budgivningen tagit slut fick vi det glädjande mejlet att vi vunnit.
Last edited: