Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Lasse Kongo

Medlem
Ska flyga CPH-BKK om nån månad i plus. Minsta bud för uppgradering till business är 8000:-. Känns lite väl saftigt. 1/3 av businessdelen är full. Någon annan som har en resa med sas till BKK och har fått ett lägre minsta bud? För det kan väl variera beroende på hur fullt planet är?
 

palmen

Moderator
Ska flyga CPH-BKK om nån månad i plus. Minsta bud för uppgradering till business är 8000:-. Känns lite väl saftigt. 1/3 av businessdelen är full. Någon annan som har en resa med sas till BKK och har fått ett lägre minsta bud? För det kan väl variera beroende på hur fullt planet är?
Fick typ 2500 från plus.
Men dessa summor du nämner är rätt vanliga från GO. Man ska inte tjäna på att boka billig GO och sedan komma upp till Business billigare än om man köpt Business från början. Då skulle "ingen" boka business.

Säg att du betalat 10k för din biljett i GO och uppgraderar båda vägar för 8k, då kostar din biljett 26k i Business tor över högsäsong till Bangkok, det är inte ett dyrt pris rent generellt. Du missar ju dock massa baspoäng och ingen garanti för uppgradering.
 

j-n

Medlem
Fick mail 24h innan avgång att mitt bud var ogiltigt. Någon som varit med om det? Vad kan det bero på?
Ser ut som det finns bra tillgång.
 
Sträcka: EWR-OSL
Datum: 2023-10-17
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 3700 SEK (tusen över minsta bud)
Bid strength: medium
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 20 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, när vi stod i incheckningskön så plingade det till i telefonen :)
 

Tomas E

Medlem
Sträcka: SFO-CPH
Datum: 2023-10-24
Från kabinklass: Plus Smart (A)
Till kabinklass: Business
Bud: 2805 SEK, minsta bud var 2700 SEK (gällde både c:a 2 månader före avresa och när budet lades)
Bid strength: lågt
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 16 dagar
Gick uppgradering igenom: ja, fick besked drygt 5 h innan.
 
Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2023-10-27
Från kabinklass: Plus Smart (A)
Till kabinklass: Business
Bud: 22000 poäng. Minsta bud var 22000 poäng. Detta pris gällde när resan bokades i juni 2023 och även när budet lades 2 veckor före avresa. Tre dagar före avresa var lägsta bud 24000, men jag behöll mitt bud. Två dagar före avresa var lägsta bud återigen 22000, för att sedan återigen bli 24000 ett dygn före avresa. Återigen behöll jag mitt bud på 22000.
Bid strength: Lågt
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 14 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, fick besked ung. 15 h före avresa.
 

Lars Sjöberg

Ny medlem
Rapportera gärna i följande format
Sträcka: Köpenhamn-Miami
Datum: 31 okt 2023
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1500 kr/pers (lägsta bud var 1500 kr)
Bid strength: weak
Eurobonusstatus:Silver
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: två veckor
Gick uppgradering igenom: JA
 
Toppen