Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: ARN-CDG
Datum: 2017-07-23
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 5120 poäng × 4
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 1 månad
Gick uppgradering igenom: Japp, 47,5 timmar innan avgång.

Inlagt i FLIGHT UPGRADE GURU®.:)

Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2017-08-08
Från kabinklass: plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 3095kr
Bid strength: low
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 7 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej, försökte uppgradera vid gate där priset var 2995kr men hamnade endast på väntelista.

Sträcka: IAD-CPH
Datum: 2017-08-15
Från kabinklass: plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 3450kr
Bid strength: still modest (tror jag)
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 3 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 47 timmar innan avgång.

Morgonstund har guld i mund. - "Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat."
Small SAS Plusgrade - uppdaterat med 200 flighter!

Har även vänt ordningen i hur de sorteras så man ser senaste inrapporterade flighten först.
Funderar på om det skulle vara värt att kunna sortera i poängordning.

Analys, det är billigt att åka plus på sommaren om man vill. Vidare är fördelningen mellan accepterade och nekade ungefär som tidigare.

upload_2017-8-19_9-55-36.png

Är det någon som blivit nekad Plusgrade inom Europa? Kan inte minnas jag sett det hittills...?
Ja, 2016 skedde en del, men inte sedan dess. Bra att veta.

Har någon noterat om SAS generellt höjt "kraven" på buden eller rättare sagt höjt priserna?

Jag reser tämligen ofta CPH-PEK. Det har blivit svårare och dyrare att få upgrade. När jag åkte t PEK i början av april blev jag inte uppgraderad från Go t Plus med bud på 13000. När jag kom till incheckningen så fanns det 6 olatser kvar ich då kunde jag uppgradera, men nu kostade det 15000.

När jag sedan skulle ress hem fr PEK vann jag inte heller bud, men vid incheckningen kunde jsg uppgradera från Go till Plus fast för 25000 p.

Det verkar som om SAS har höjt priset i vart fall på denna sträcka sedan verkar det som om att man inte blir uppgraderad även om man har tillräckligt högt bud eftersom det finns kvar såpass många platser när man kommer till incheckning; förståeligt att man kanske vill ha 1-3 kvar för sena köpare, men...

upload_2017-8-19_9-47-13.png

Ska ta tag i detta och uppdatera statsen någon dag...

Jobs done.

Last edited:
Toppen