Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Once56

Medlem
Sträcka: LAX-ARN
Datum: 2017-06-12
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 20000px2
Bid strength: low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 mån, svar drygt 47 timmar innan avgång.
Gick uppgradering igenom: Ja.
Lan konstatera att turen stått mig bi sedan nya systemet lanserades. På 13 requests har jag fått ok på tolv! Den trettonde var kabinen knökfull. Två bud är från go till plus(Oslo-Reykjavik t o r), resterande är longhaul, från go och plus till business. New York, Miami, San Fransisco och nu Los Angeles Fortfarande förbannad på mya hemsidan som inte fungerar för seatning dock
 

GOTATH

Medlem
Sträcka: Aten-Köpenham
Datum: 2017-06-11
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500 kr
Bid strength: lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 2 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Japp!

Blev sugen på att testa det nya servicekonceptet :)
 

Kimmen00

Medlem
Nä jag vet, skojade lite. Senaste gångerna har dock minimumbudet sänkts rejält sista veckan eller två innan avgång, runt 2000 Plus-business. Kanske alltid är så om det finns tillgänglighet? Jag fick iaf igenom typ 2500 kr EWR-OSL.

Enligt SAS-personal jag pratat med (ingen aning om de har koll dock) så är det lägre minimibud under sommar/julledighet.
Stämmer iof med min erfarenhet då jag nyttjat plusgrade under sommaren samt nyår och haft ~2000 kr från plus->C annars ofta 4000 för plus> C
 

philky

Medlem
Sträcka: Stockholm-Oslo
Datum: 2017-06-05
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10 000p
Bid strength: lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 6 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, men det var smockat i C så det blev ingen CU på det ;)
 

Jompa

Medlem
Sträcka: Stockholm-Oslo
Datum: 2017-06-05
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10 000p
Bid strength: lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 6 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, men det var smockat i C så det blev ingen CU på det ;)
Känns inte som att sträckan var Stockholm - Oslo eftersom det inte går att få CU där...
 

Rasmus_1

Medlem
Sträcka: Köpenhamn-Shanghai
Datum: 2017-06-13
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10 000p x 2
Bid strength: lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 4 månader innan
Gick uppgraderingen igenom: Ja! Lite förvånad faktiskt!
 

JMG

Medlem
Sträcka: CPH-SFO
Datum: 2017-06-11
Från kabinklass: PLUS
Till kabinklass: BUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 28'450poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Drygt 2dygn
Gick uppgradering igenom: Nej

Flyger alltid bus på långflygen men SAS ville ha häftiga 56tkr för ToR. Hittade en BUS med United för 32tkr men med mellanlandning och föredrar såklart direktflyg och då jag ville testa poänguppgradering så köpte jag PLUS ToR för 34tkr (20-25 hade varit rimligare för trots allt en ECO produkt).

Kollade tidigare bud här och såg flera som fått igenom GO till BUS för 35k på sträckan så tyckte strax under 30k skulle räcka men tyvärr. Försökte då köpa uppgradering från PLUS till BUS för poäng (kostar 35k poäng om plats finns) vid incheckningen men poänguppgradering kan bara göras vid gaten. Frågade då vid gaten men fullt i BUS enligt personalen där trots 1 ledig plats på hemsidan. Frågade nyfiket igen och då sa personalen att det beror på att SAS överbokar flygen i BUS. Jaha, då så...

Det intressanta var att killen vid incheckningen erbjöd mig uppgradering till BUS på sträckan CPH-SFO för pengar, från PLUS till BUS 3'300DKK ca 4'300kr (medan GO till BUS skulle kosta 4'300DKK ca 5'600kr). För att sätta det i perspektiv hade utresan i BUS på hemsidan nu ökat från 28'6tkr till 35tkr medan PLUS låg kvar på 17tkr och Go på 8'2tkr. Givetvis en chansning då BUS kan vara slutsålt men gillar man chansa eller vill spara rejält så hade man på avgångsdagen kunnat köpa CPH-SFO i BUS för 8'2+5'6=13,8tkr vid incheckningen jämfört med 35tkr online och det utan tävlan med ev. poänguppgraderare vid gaten.
 
Last edited:
Toppen