Vilket fynd!Sträcka: CPH-SFO
Datum: 12 juli 2024
Från kabinklass: SAS Go Smart
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4250kr
Bid strength: Weak
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 vecka innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 24h innan
Ja, med tanke på att det också gav 3750 baspoäng utöver ordinarie poäng.Vilket fynd!
En intressant detalj (tyckte jag iaf) var att jag även frågade om att köpa uppgradering just efter boarding (ifall att någon i business inte dykt upp). Visste inte huruvida sas erbjuder det men vet att andra bolag gör det. Enl kabinpersonalen är det inte möjligt idag men de tittar på att införa möjligheten till köp av uppgradering ombord i samband med bytet till Skyteam. Hur väl det stämmer vet jag ju såklart inte.Sträcka: EWR-ARN
Datum: 18 juli 2024
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2700 SEK
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3-4 dagar innan
Gick uppgradering igenom: Nej
Aldrig åkt Plus longhaul så får se det som roligt att testa en ny kabin istället.![]()
Det vore ju bra för både bolaget och såna som vi.En intressant detalj (tyckte jag iaf) var att jag även frågade om att köpa uppgradering just efter boarding (ifall att någon i business inte dykt upp). Visste inte huruvida sas erbjuder det men vet att andra bolag gör det. Enl kabinpersonalen är det inte möjligt idag men de tittar på att införa möjligheten till köp av uppgradering ombord i samband med bytet till Skyteam. Hur väl det stämmer vet jag ju såklart inte.