Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: HKG-ARN
Datum: 2016-05-30
Från kabinklass: Go (Youth)
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 110 Euro
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 dage
Gick uppgradering igenom: JA (47.5 timer inden)
 
Sträcka: HKG-ARN
Datum: 2016-05-31
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1800 SEK
Bid strength: Poor/Fair, i gränslandet minns inte riktigt
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 20 dagar
Gick uppgradering igenom: JA (50h innan)

Ser fram emot att testa Plus på en långlinje, det har jag inte gjort förut, och hade det inte varit för BC.se hade jag nog suttit och surat i nästan 12h längst bak i kabinen =}

Fundering: När kan jag välja plats, eller är det först vid incheckning?
 
Du får gå in på "mina bokningar", på SAS hemsida, via en webbläsare, så ska du kunna välja en plats redan nu!

Vielen dank! Det står nämligen fortfarande SAS Go i bokningen på webben, men mycket riktigt så kunde jag välja plats i PLUS-kabinen och spara! Ser på forumet (vad skulle vi göra utan det?) att rad 20 är att föredra på A330E, det verkar dock luftigt i PLUS-kabinen så jag satsade på 23A och hoppas det blir tomt bredvid mig =}
 
Vielen dank! Det står nämligen fortfarande SAS Go i bokningen på webben, men mycket riktigt så kunde jag välja plats i PLUS-kabinen och spara! Ser på forumet (vad skulle vi göra utan det?) att rad 20 är att föredra på A330E, det verkar dock luftigt i PLUS-kabinen så jag satsade på 23A och hoppas det blir tomt bredvid mig =}
Jag föredrar rad 20 då benutrymmet är betydligt större + att ingen kan fälla sätet in i ens knän.
Sitter just nu på rad 25H i en proppfull flygning från HKG och det är helt ok med.
Nackdelen med rad 20 är de små skärmarna till underhållningssystemet.
 
Jag föredrar rad 20 då benutrymmet är betydligt större + att ingen kan fälla sätet in i ens knän.
Sitter just nu på rad 25H i en proppfull flygning från HKG och det är helt ok med.
Nackdelen med rad 20 är de små skärmarna till underhållningssystemet.
På rad 20 går det dock inte att sträcka ut benen helt som man kan göra på andra rader under stolen framför. Jag väljer dock rad 20 om jag kan.
 
Sträcka: ARN-CDG
Datum: 2016-05-31
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 550 SEK
Bid strength: Poor (lägsta möjliga bud 500 SEK)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2016-05-27
Gick uppgradering igenom: JA (47.5h innan)
 
Sträcka: CPH-EWR
Antal: 2 pers
Datum: 2016-05-31
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 16 155 poäng/Person
Eurobonusstatus: EBS
Bid strength: Poor
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2016-05-22
Gick uppgradering igenom: JA, fick besked 47 h innan avresa

Säten bokade i Plus trots att det fortfarande står GO på biljetten, tyvärr var platserna på rad 20 redan upptagna. Nu hoppas vi att uppgraderingen går igenom även på hemvägen!

Utfall - 1/1
 
Sträcka: NRT-CPH
Datum: 2016-05-31
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4120SEK x 2pers
Bid strength: Good
Eurobonusstatus: EBD +1 st EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 9 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej

Beskedet kom 29 timmar före avresan
 
Toppen