Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Rickard_O

Medlem
Så långt är jag med, men i detta fall har jag ju endast fått 1,25x för Plusgraden:
Visa bifogad bild 138757

Men inte 1,25x för Go light-biljetten:
Visa bifogad bild 138756

Om man ska få x1,25 på baspoäng bör det ju blivit 469. (125x1,25 = 156 + (250x1,25=313) = 469). Ursprungsbiljetten är köpt via företagets resebyrå, men mitt Eurobonusnummer är ju inlagt. Kan det vara att man måste lägga in EB-nr direkt vid köpet? Oavsett vilket visar det ju sig att plusgrade inom skandinavien ger väldigt begränsad nytta.
SAS Go Light är 100poäng ARN-CPH, du har fått dina 25% där.
 
Sträcka: CPH-EWR
Datum: 2023-02-09
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2800 (lägsta möjliga 2700kr)
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 månader
Gick uppgradering igenom: Ja! Ca 20h innan.

2 personer totalt. En EBG och en EBD.
 

Tomas E

Medlem
Sträcka: MIA-ARN
Datum: 2023-02-07
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 2805 kr (minsta var 2700 kr / 22000 poäng - men se kommentar nedan)
Bid strength: low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 dagar innan
Gick uppgradering igenom: ja, ca 28 h innan

I ett tidigt skede var minimibudet 7200 kr resp 29000 poäng, och jag lade ett poängbud i mitten av januari. Mitt ressällskap (också EBD) påstod i början av resan att minimibudet han sett var 2700 kr och jag gick därför in och kollade. Mycket riktigt var minimibudet nu klart lägre, så jag avbröt det liggande budet och ersatte det med ett bud i pengar. Är lite förvånad över att lägsta budet i pengar hade ändrat sig så mycket på ca tre veckor!

För övrigt sa pursern(?) i ett utrop i businesskabinen något om att han hälsade de personer välkomna som rest med samma besättning dagen innan, d.v.s. som stannat enbart en natt i Miami. Av någon anledning misstänker jag att de kan finnas här på BC. ;) For the record vill jag nämna att jag stannade fem nätter "over there" så det var inte jag som fick detta muntra tillrop.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Sträcka: MIA-ARN
Datum: 2023-02-07
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 2805 kr (minsta var 2700 kr / 22000 poäng - men se kommentar nedan)
Bid strength: low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 dagar innan
Gick uppgradering igenom: ja, ca 28 h innan

I ett tidigt skede var minimibudet 7200 kr resp 29000 poäng, och jag lade ett poängbud i mitten av januari. Mitt ressällskap (också EBD) påstod i början av resan att minimibudet han sett var 2700 kr och jag gick därför in och kollade. Mycket riktigt var minimibudet nu klart lägre, så jag avbröt det liggande budet och ersatte det med ett bud i pengar. Är lite förvånad över att lägsta budet i pengar hade ändrat sig så mycket på ca tre veckor!

För övrigt sa pursern(?) i ett utrop i businesskabinen något om att han hälsade de personer välkomna som rest med samma besättning dagen innan, d.v.s. som stannat enbart en natt i Miami. Av någon anledning misstänker jag att de kan finnas här på BC. ;) For the record vill jag nämna att jag stannade fem nätter "over there" så det var inte jag som fick detta muntra tillrop.
Själv satt jag och led i Plus :p
 

Kris

Medlem
I ett tidigt skede var minimibudet 7200 kr resp 29000 poäng, och jag lade ett poängbud i mitten av januari. Mitt ressällskap (också EBD) påstod i början av resan att minimibudet han sett var 2700 kr och jag gick därför in och kollade. Mycket riktigt var minimibudet nu klart lägre, så jag avbröt det liggande budet och ersatte det med ett bud i pengar. Är lite förvånad över att lägsta budet i pengar hade ändrat sig så mycket på ca tre veckor!
.
Har själv upplevt ett liknande scenario två gånger nu på kort tid. Longhaul plus till business kan budas för 7200sek "lång tid i förväg". När det närmar sig har det gått ner til 5400sek och sen 2700sek. Är det månne ett mönster? Kan ju tänka att vissa lägger ett bud och tänker inte mer på det...
 

Taggen

Medlem
Har själv upplevt ett liknande scenario två gånger nu på kort tid. Longhaul plus till business kan budas för 7200sek "lång tid i förväg". När det närmar sig har det gått ner til 5400sek och sen 2700sek. Är det månne ett mönster? Kan ju tänka att vissa lägger ett bud och tänker inte mer på det...
Sant, men de som lade ett bud på 7200 skall i teorin också ha högre chans till att budet går igenom än de som budar 2700.
 
Toppen