Senaste nytt

Plusgrade på Award-billetter

Jag gjorde motsvarande upptäckt för ett par veckor sedan när jag skulle lägga ett bud. Det fanns då en stor röd dekal på plusgradesidan om nyheten kring Plusgrade på award-biljetter. (Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 173 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Såg sen att det rapporterats redan i Juni 2017 Plusgrade på Award-billetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor vilket jag hade missat.

Har inte hört så mycket om det, så det är ju intressant att SAS basunerar ut det som en nyhet nu 13/3-2018 (Länken i Brandtens inlägg). Har det varit smygpremiär i ett drygt halvår med fallerade utfall på halva vägen med re-lansering som följd?

_Tror_ att man i början fick baspoäng för den uppgraderade klassen. Nu bör det vara fixat så att man inte får poäng för uppgraderade bonusbiljetter och man lanserar publikt. Bara en teori.

_Tror_ att man i början fick baspoäng för den uppgraderade klassen. Nu bör det vara fixat så att man inte får poäng för uppgraderade bonusbiljetter och man lanserar publikt. Bara en teori.
Ah, I så fall är nyheten från sas en försämring i T&C ;) That said.. Det känns ju rimligt att man inte får baspoäng på en bonusresa (uppgraderad eller ej).

Toppen