Senaste nytt

Plusgrade - nya högre priser med Eurobonuspoäng?

J-Dog

Medlem
Det här var märkligt.
Gick precis in och tittade på plusgrade och nu kunde jag lägga ett bud på 5000 pts på en Europaresa.
Har de sänkt poängpriserna igen? Hur ser det ut för er andra?

Jag kan lägga ett bud på 5000 pts på en resa Stockholm - Amsterdam från Go Light till PLUS. Dock tror jag det var så även förra veckan. Är väl på longhoul höjningen slagit igenom. Där ser jag att om jag skulle vilja ändra ett tidigare lagt bud så blir lägsta möjliga 15.000 pts istället för lagda bund på strax över 10.000 pts.
 

Nilann

Medlem
Resa Geneve till Köpenhamn; för två veckor sedan var lägsta bud höjt till 10.000 poäng. Idag är lägsta bud 5.000 poäng, så en sänkning har skett..
 

RobHK

Medlem
Å andra sidan tycker jag poäng priserna var lite för bra för att vara sant på HKG longhaul tidigare, man får ju även mer poäng + 25% som guld för den uppgradera klassen, så det kan man ju dra av ifrån priset.

Jämför man med andra flygbolag är det ju fortfarande helt OK att bud-tjänsten ens finns.
 

Nikje

Medlem
Budade 4 apr på ARN-LAX-ARN, då var lägsta bud Go->Plus fortfarande 10 000 så någon gång de senaste tre veckorna har höjningen skett.

Visst hade det varit klädsamt om detta kommunicerats? Så verkar inte vara fallet? Men visst, prishöjningar måste ju motiveras så att kunden ändå känner att denne gör en bra affär.
 
Toppen