Jeg synes at det er lidt både og med Plus...
Det er absolut et stort plus at man kan afbestille en Plus billet med fuld refundering. Er man ude i lidt god tid er prisforskellen heller ikke specielt stor, og da kan det være en fordel at købe Plus fremfor Go.
Men hvad angår produktet ombord er der næsten intet der i mine øjne kan retfærdiggøre en højere pris. Serveringen... På danske indenrigsruter får man absolut nul og nix. Zip, zero, zilch, udover selvfølgelig kaffe eller te som alle andre. Det eneste der er i top er billetprisen. Men som andre har påpeget, er det meste af det der serveres også bare sukker og andre tomme kalorier så for min skyld kunne de godt pakke det altsammen væk.
Måltidsserveringerne på de længere flyvninger synes jeg også kan være noget hit-or-miss. Indimellem er de helt okay men savner en lidt mere indbydende indpakning. Andre gange er de ret uspiselige.
Jeg kunne godt tænke mig, hvis SAS indførte en eller anden form for self-service koncept i loungerne hvor Plus-kunder kunne have mulighed for at hente noget til at tage med ombord. Eller ville det være helt umuligt? Det ville selvfølgelig koste lidt tid for kunden, men til gengæld ville man kunne slippe for at skulle nøjes med et eller andet tilfældigt (eller slet intet...)