Senaste nytt

Platstillgång Arlanda-Bologna ToR

famhanssons

Medlem
Nej det är en simförening. Kunde du se pris på Lufthansas websida eller var du tvungen att ringa? Har du koll på vilka regler de har när det gäller att minska antalet platser och när namn ska skickas in etc?
Eftersom jag valde att boka alla biljetter själv så gäller inte att minska antalet eftersom det inte är en gruppbokning. Samtidigt blev det vansinnigt mycket billigare att boka alla. Om sedan någon hoppar av blev totalen ändå så mycket bättre. Jag sparade ca 1.700 kr/biljett vilket med mina resenärer blev totalt ca 45.900 kr. Således kan jag täcka en hel del avhopp och ändå spara pengar.
 

RickardG

Medlem
Eftersom jag valde att boka alla biljetter själv så gäller inte att minska antalet eftersom det inte är en gruppbokning. Samtidigt blev det vansinnigt mycket billigare att boka alla. Om sedan någon hoppar av blev totalen ändå så mycket bättre. Jag sparade ca 1.700 kr/biljett vilket med mina resenärer blev totalt ca 45.900 kr. Således kan jag täcka en hel del avhopp och ändå spara pengar.
Nackdelen är att du behöver veta exakta namn på alla redan nu?
 

nili

Medlem
Då kan jag meddela att Lufthansa HAR gruppbokning. Det slutade i helgen med att jag bokade på Lufthansa själv. Biljettpriset för 27 st vart 2.181 kr/biljett istället för ca 3.800:- med SAS och KLM. När jag bokade blev det strul med Lufthansas websida och när jag då ringde supporten gav de mig ett nummer till gruppbokningen (tyvärr slängde jag det numret när jag inte behövde det längre).

Jo visst har dom gruppbokning men jag blev hänvisad till resebyrå av Lufthansa när jag ringde och försökte boka grupp i höstas. På deras hemsida står det också :

Bookings for a group beginning its journey in Germany, Austria or Switzerland can be requested online. You will find information and the online form here (content in German).
If your departure airport is not in one of these three countries, please choose a travel agency you trust to make the group booking on your behalf.
 
Toppen