Senaste nytt

Platstillgänglighet ET från Europa (?) / Söker resa Thessaloniki - Johannesburg/Kapstaden

Hej.

Jag har en dålig utresa SKG-ZHR-ADD-JNB och en riktigt bra return, JNB-IST-SKG! 14-21 Dec

På utresan är sällskapet (om 3) delat i eco och bus och tyvärr blev vi uppdelade på olika flyg inom EU för några dagar sedan.

Hela förra veckan har jag suttit med awardfares och SAS egna motor för att söka ZHR/CDG/FCO/FRA/MUC/LHR/VIE/MXP/IST till JNB eller CPT via ADD, men också endast till ADD.

Tillgängligheten är i regel 2pax men emellanåt dyker det upp 3,4, 5 eller 9 platser. Varje gång jag har ringt SAS för att boka om oss dit, så har tillgängligheten försvunnit. Jag har även märkt att platser dyker upp och försvinner inom någon minut bara. Oftast gäller det konstiga rutter som typ, VIE-ZHR-FRA-ADD-JNB eller CDG-LHR-ADD-CPT. byter jag datum eller utresa och går tillbaka så är den sedan borta. Men någon timme senare kan den dyka upp igen.

Jag hittar ingen rimlighet i detta alls, men det verkar vara en himla massa skumma married segments som får 3+ tillgänglighet. Jag har även sett 9 platser komma och gå från både CDG och LHR

Datumen jag söker ä 15,16,17 dec..

Samtidigt kanske jag skippar ET med tanke på dagens nyhet om sovande kaptener ... :)

Önskar input till varför det är såhär?

Men också om någon hittar resor enligt:

  1. Varifrån vill du börja din resa? SKG
  2. Var är din destination? CPT / JNB
  3. När vill/behöver du resa ut? 14-17 Dec
  4. När vill/behöver du komma hem? 23 Dec
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn
  7. I vilken kabinklass? Business Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? EB poäng (tillräckligt)
  10. Vad är det viktigaste för dig? -
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
 
Toppen