Senaste nytt

Platsreservation SJ bokning via Coop

plover

Medlem
Hej, försöker boka på deras 10 pct erbjudande men hittar ingen platsbokning i flödet, någon som lyckats med det och hur gjorde ni ?
 
Ringde SJ supporten, frågade om de visste hur man fåe upp allokerade platser i flödet via Coops widget, de svarade att om det inte kommer upp så får man boka utan 10 pct rabatten, passade också på att fråga om det gick att ringa SJ och ändra platserna i efterhand om jag inte var nöjd men då fick jag svaret att de inte kan ändra platserna utan lagt kort ligger. Mycket märkligt upplägg. Köper du premiumbiljetterna via coop så kostar en resa sthlm - malmö typ 2500 pp ToR och då kanske du och sällskapet hamnar i olika delar av vagnen…
 
  • Sad
Reactions: hco
Kommer resan inte upp i appen/mina sidor?
På alla snabbtåg kan man ju gå till Visa Resa / Ändra plats och ändra den plats som ev automat-valts på en resa som redan är köpt.
På vissa tåg kan man ju inte välja plats alls, men det är ingen skillnad om du köper via SJ eller inte.
 
Allt lugnt lyckades precis boka 1 kl med platsreservation, måste varit knas igår kväll eller kanske knas i min hjärna, dock inget topp etyg till SJ kundtjänst men det är nog en engångsföreteelse, haft bra servic3 från dem i flera år.
 
Skulle också säga att det beror på något tillfälligt eller just att tåget ej tillåter platsbokning. Jag bokar alltid med SJ eller Scandic rabatten (samma) och lyckas alltid boka plats i bokningsflödet.
 
Toppen