Senaste nytt

Platinum Sixt Card, matchas mot nästan allt

Min erfarenhet är att XFAR är högsta klass redan och uppgraderas inte (två hyror i Florida). Dom klasser du nämner är specialbilar och uppgraderas inte till.

Okej ja jag antog att det var så men osäker iom Platinum

Ursäkta lite off topic:
Vad har ni för erfarenhet av XFAR. Är det okej utrustade XC90/GLC och maxutrustade Escalade ?
Jag har två XFAR hyror i USA senare i år och skulle vara kul att veta vad jag skulle kunna förvänta mig
 
Last edited:

freppa87

Medlem
Okej ja jag antog att det var så men osäker iom Platinum

Vad har ni för erfarenhet av XFAR. Är det okej utrustade XC90/GLC och maxutrustade Escalade ?
Jag har två XFAR hyror i USA senare i år och skulle vara kul att veta vad jag skulle kunna förvänta mig
Vi valde Escalade (ESV den extra långa) men osäker på utrustningsnivå, den har ju det mesta redan som insteg.
 

ippii

Ny medlem
Ok, så egentligen kunde man då bokat lägre än XFAR och ändå kanske fått en. Samtidigt vill man ju inte riskera att behöva glida runt i en RAV4 i en vecka... ;)
 

Canadien

Medlem
Jag har bokat RFAR 1v i Miami och fått XC90 som uppgradering (Sixt Platinum). Vet inte om det är en klass upp eller hur de räknar
 
Jag lyckades äntligen få mitt Platinum. Dock genom att matcha President Circle och innehavandet av Amex Platinum. Konstigt att den tyska medlemsservicen gladeligen uppgraderade mitt Gold till ett Platnum, medans den svenska inte alls var intresserade av att matcha President Circle eller Amex till ett Sixt Platinum. Nu återstår att se om det är något att ha. Vad kan jag förvänta mig egentligen? Jag har ju inte så många tidigare hyror alls eftersom jag mest hyrt på Hertz, så tar dem ställning till antalet tidigare hyror eller den faktiska statusen på kortet när det komemr till att t.ex uppgradera eller liknande?. Har min första SIXT-hyra (med nya statusen) i Stockholm snart. Kan man förvänta sig en upgrade från en bokad E-klass till något annat?

Hej, kan man fråga hur du matchade ditt amex platinum till Sixt platinum hos tyskarna? Tack.
 
Toppen