Senaste nytt

Planka in i SAS Lounge. Nytt fenomen?

Jonas C

Medlem
Spenderade några timmar i SAS Gold Lounge Arlanda idag (gamla). Tog en av fåtöljerna precis vid spärrarna och noterade flera besökare smita förbi spärrarna bakom gardinerna utan att scanna sina boardingkort. Personalen verkade helt obrydda.

Har det blivit en grej nu att folk plankar in i SAS Lounge?

Spenderade några timmar i SAS Gold Lounge Arlanda idag (gamla). Tog en av fåtöljerna precis vid spärrarna och noterade flera besökare smita förbi spärrarna bakom gardinerna utan att scanna sina boardingkort. Personalen verkade helt obrydda.

Aldrig sett, men vilket otyg! Sa du till personalen?

Den enda gången jag sett det tidigare så var det... Anko med ett par kollegor. Så det är teoretisk möjligt att det var helt ok men knappast om det var väl utspritt över tiden...

Själv kommer man ihåg när man snällt och snopet fick retur då man var EBD och försökte komma in med ett code share flyg hos Air Baltic (biljetten bokad och såld hos SAS).

• Gilla
Reactions: Gus

Jag såg också det vid ett tillfälle i går. Ett par äldre kvinnor som gled in där, trodde naivt att det var personalen som sa åt dem att gå där för att det var nåt krångel för dem att gå in.
Tänkte inte ens tanken att nån skulle planka.

Jag har gjort det någon gång om personalen bett mig gå till SAS (business, icke-guld) Lounge för att hämta något om det varit slut på gröt eller liknande. Nån gång har jag också gått ut och in flera gånger för jag sprungit till servicecentret när flyg haft strul och jag blivit försenad.
Kanske är något sånt och inte plankande.

Jag fattar nog inte riktigt var glipan är, har iaf inte tänkt på att det går att smita vid sidan.
(Inte som på finnair HEL Schengen lounge där det står en spärr mitt ute på golvet med flera meter luft på sidorna)
Men jag hoppas att det är ett tips som snart marknadsförs av facebook-sidorna, lite publicitet behövs kanske för att sas ska reagera

För någon månad sedan blev jag hänvisad tillbaka in genom "glipan" efter att jag var ute och lånade nyckel till duschen. Provade att ändå scanna min biljett i porten, som såklart lös upp som en Mao Zedong parad eftersom jag hade gått in i närtid. Fick en ännu strängare hänvisning till glipan, där jag skamset fick tränga mig igenom.

Toppen