Senaste nytt

Planering av inofficiell BC träff på Malta 17:e maj

Jag tycker att du gjorde helt rätt val. Golden Sands är trevligt och har en (med Maltamått) fin strand men ligger verkligen avsides från allt. Praktiskt taget så gott som så långtifrån allt man kan komma i ett litet land som Malta.

Håller med om att det ligger lite avsides men det är väl ett av de bästa på Malta. Dessutom kan tilläggas att hyra bil måste vara bland det billigaste i Världen.

Jag tycker att du gjorde helt rätt val. Golden Sands är trevligt och har en (med Maltamått) fin strand men ligger verkligen avsides från allt. Praktiskt taget så gott som så långtifrån allt man kan komma i ett litet land som Malta.

Jag funderade mellan fint hotell med fin strand mitt ute i ingenstans, eller halvfint hotell i smeten. Till slut kanske det ändå blir Hilton istället under tiden i St. Julians, vi får se.... :)

Mvh
/NotRyan

Eftersom jag själv relativt nyligen har flyttat in i samma complex som Hilton (Portomaso Marina) så kanske jag inte är heeeelt opartisk när jag säger att Hilton Malta är riktigt bra. Men när man lägger samman läget, prisnivå, standard och förmåner som Hhonors Gold/Diamond så är det inget dåligt val. Hilton Malta brukar delta i Hiltons årliga "50% alla helger under året" kampanj som brukar dra igång runt varje årsskifte. Då blir det ofta riktigt prisvärt.

Det stämmer bra att hyrbil på Malta ofta är löjligt billigt. Förbokad taxi (ej de officiella vita taxibilarna) är också riktigt billigt på Malta.

Säger man inte PÅ Malta då det är en ö? Fast Malta är iofs ett land med så då kanske man säger i landet men på ön.

Är det inte så att om det är flera öar i samma land så blir det att säga "i Malta" om man specifikt pratar om landet. Refererar man endast till ön så blir det "på Malta". Samma sak så heter det "i Island" osv. (Har jag fått lära mig, i alla fall. :))

Nåja, nu har jag i alla fall bokat hotellen enligt mry's listning.
Då återstår flyget, men det får jag ta senare då plånboken har lite ont just nu... :)

Last edited:
Jaha, då har vi närmat oss denna resa snabbt, vi åker ju nu redan på tisdag :)

@NotRayan tyckte han skulle jobba lite i Maj då han varit borta nästan hela maj och hoppade av.

Alx vi är iaf tre som är på Malta 13-20/5, det vill säga Jag, Ulla och rob74. Är du fortfarande hemma eller har du planerat att göra något annat nu?

Kommer någon mer att komma dit till 17/5 eller?

Det är dags att börja tänka på vart vi ska käka med antar jag...

Jaha, då har vi närmat oss denna resa snabbt, vi åker ju nu redan på tisdag :)

@NotRayan tyckte han skulle jobba lite i Maj då han varit borta nästan hela maj och hoppade av.

Alx vi är iaf tre som är på Malta 13-20/5, det vill säga Jag, Ulla och rob74. Är du fortfarande hemma eller har du planerat att göra något annat nu?

Kommer någon mer att komma dit till 17/5 eller?

Det är dags att börja tänka på vart vi ska käka med antar jag...

Jodå, jag är hemma den 17/5. Kul att vi blir några stycken även om det såklart är synd att NotRyan inte kunde komma.

Vart kommer ni att bo?

Toppen