Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2022

intuition

Medlem
Någon som har tips på hotell, gärna med hyfsat pris på flexibel fare.
Har HHG, Radisson Gold och BW Diamond select, så på de två första bör jag kunna få frukost på statusen.

Jag var lite för slö och missade members sale på fet-Hilton, och nu är de priserna upp omkring 50€ per natt. Ser att bad Hilton har members sale nu, men där känns det som att man måste upp ett par hack i rumskategori för att få något hyfsat.

Radisson har bara ett hotell, ser OK ut, men där drar priserna iväg på flexibla rater.

BW Dante håller jag redan en flexible bokning på i fall inget bättre dyker upp.

Så någon som har tips? Ska jag kanske vänta lite till och se? Någon rabatt-kod eller tips annan rabatt man kan komma över (typ via någon partner)?
 

fcx

Medlem
Spanien är ju inte de stora kedjornas land, men man kan också se det som en chans att vidga vyerna lite. Jag har bott på flera hotell som tillhör NH eller Barcelo. Det är vettiga alternativ, men inget spektakulärt. Som vanligt är det läget som är det viktiga.
 

palmen

Moderator
Har bokat min nedresa nu till Barcelona, velat länge om jag skulle ta alternativet med Bastu i Finland och lounger i London eller om man skulle ta det enkla alternativet med SAS tidigt på morgonen.

Blev ett tredje alternativ, SAS till Bryssel för att hinka lite öl på Cantillon några timmar och sedan flyga till Barcelona med BA på torsdag kvällen. Förvånansvärt bra priser nu och lite hjälp med avios också för BA-delen av resan.

Jag har även fått in ett förslag på tapas-ställe som jag ska se om det går att boka för hela gruppen.
 

palmen

Moderator
Om jag fått ihop listan rätt med de som skrivit i tråden att de kommer eller troligtvis kommer så verkar vi vara 29 personer anmälda just nu. Anmälan är inte bindande på något sätt men det hjälper när vi ska leta restaurang för middag att veta om vi är 20 eller 40 pers som kommer.

Om ni vet med er att ni fått ändrade planer och inte kan närvara eller om ni vill hänga på så är det bara uppdatera i tråden. Brukar alltid gå att lösa någon extra plats till middagen om det behövs.

Palmen
Magino
Ricci
marbe166
MLG55 +1
jerixon
011430121
David
aruba
nina1417
SayOve
SeaPlanePilot
FruSeaPlanePilot
jonten +1
NotRyan
Sir Karlsson +1
IPC_Mataveri +1
airbus380.se
fcx
telelina
Sofia
Martin Gren
Mikael Stillman
bnr
intuition
 

NotRyan

Medlem
Om jag fått ihop listan rätt med de som skrivit i tråden att de kommer eller troligtvis kommer så verkar vi vara 29 personer anmälda just nu. Anmälan är inte bindande på något sätt men det hjälper när vi ska leta restaurang för middag att veta om vi är 20 eller 40 pers som kommer.

Om ni vet med er att ni fått ändrade planer och inte kan närvara eller om ni vill hänga på så är det bara uppdatera i tråden. Brukar alltid gå att lösa någon extra plats till middagen om det behövs.

Palmen
Magino
Ricci
marbe166
MLG55 +1
jerixon
011430121
David
aruba
nina1417
SayOve
SeaPlanePilot
FruSeaPlanePilot
jonten +1
NotRyan
Sir Karlsson +1
IPC_Mataveri +1
airbus380.se
fcx
telelina
Sofia
Martin Gren
Mikael Stillman
bnr
intuition
Ryktet säger att @airbus380.se har bokat av sina flighter och åker till Vietnam istället för Barcelona just då.
 
Toppen