Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2022

palmen

Moderator
Efter tips från några bc korrespondenter i Barcelona så har jag lagt en förfrågan på en restaurang om 40 pers för middag.
Om det löser sig kommer det bli en färdig meny där man väljer på 3 olika huvudrätter och 3 olika deserter samt lite olika starters att dela på.
Priset hamnar på 300-400 beroende på vilken meny vi väljer (oklart om dryck ingår i priset).

Återkommer så fort jag vet mer.
 

palmen

Moderator
Har fått ett preliminärt ok.
Finns 3 olika menyer vi kan välja, kostar 27,50-36,50 beroende på vilken vi väljer. Alla kommer få välja sin huvudrätt och dryck verkar ingå som jag tolkar det.

Måste bara prata med dom om alla teknikaliteter.
 

Ricci

Medlem
Då var äntligen flygbokningen klar.
1664308568232.png


Om jag förstått det rätt blir vi ett par BCare på flighten BCN-ZRH LX 195, kul :)
Nu skall jag bara omboka min Kimpton bokning till FET Hilton och fixa ett HDD på Hilton.
 

palmen

Moderator
Fått lite återkoppling från Restaurangen nu. Vi har en bokning 19:30 på lördag i närheten av Plaza Catalunya (återkommer med restaurangen när allt är klart).

Bokningen är gjord för 35-40 personer och 72h innan behöver vi bekräfta antalet deltagare. En deposition kommer att betalas i förväg på ca 25% av beloppet.

Vi kommer ha en 3-rätters där alla i förväg kommer få välja en huvudrätt och efterrätt (finns 3 val av varje). Det kommer finnas både kött och "fisk" att välja på. Förrätterna kommer vara lite blandat som man delar på (här görs inga val). Även detta måste vi ha bestämt 72h i förväg för varje person.

Om vi har några som har speciella krav på maten, tex vegetarian/vegan eller liknande så är det möjligt att låta några i bokningen beställa separat från ala carte menyn.

Vin/öl ingår i priset och priset är 27,50-36,50€ beroende på meny. Jag kommer ta mig friheten att välja en av de 3 olika menyer som vi fått, återkommer så snart det är bestämt.

Några frågor?
 

palmen

Moderator
Restaurang: Mussol Casp
Tid: 19:30
Dag: Lördag 29 oktober


Har fått OK nu från restaurangen och vi har bestämt vilken meny vi kommer att äta.
Förrätterna delar man på "vid bordet".
Var och en väljer en egen varmrätt och efterrätt.
Vin ingår, men det är OK att byta ut det mot Öl om så önskas eller alkoholfritt.

Då vi är ett stort sällskap och allt ska fungera för restaurangen så måste vi beställa huvudrätt/efterrätt för varje person i förväg.
72h innan är absolut senast detta kan göras. Vi kommer även lägga en deposition på 25% för middagen.
Vi har en bokning för 35-40 personer och det är samma där, vi behöver återkomma med exakt antal senast 72h innan.
Om någon har en diet som inte passar med nedan meny (tex vegetarian) så behöver detta meddelas också.

För alla ni som sagt att ni ska med, kan ni antingen posta här i tråden vilken huvudrätt/efterrätt ni vill ha, alternativt skicka det som PM till mig så sammanställer jag det till restauragen.

1664831642948.png
 
Toppen