Senaste nytt

Plötsligt så händer det.....inbrott i väskan...

pep

Medlem
....Jag har TSA-lås på väskorna men har standardkoden 000 och låser aldrig. Checkar i och för sig aldrig in något värdefullt.
I Vietnam gennemlyser de (tolden) ofte baggagen systematisk når man forlader Terminalen. Man skal da offloade kufferterne fra trolley'en på en X-ray maskine. Men det går meget hurtigt og tit er der ingen kontrol. Jeg tror ikke bagagen bliver gennemlyst inden udlevering, da de første kufferter er på båndet 5 minutter efter landing.
Min TSA kode er 007 :)
 

apknug

Medlem
På tidigt 90 tal med Aeroflot och ofrivillig övernattning i Moskva hade de brutit sig in våra incheckade ryggsäckar. De hade tagit sig långt in i nessecer lämnat rakapparat, rakvatten men snott kondomerna! Ja de var väl hårdvaluta på den tiden....
 

Ricci

Medlem
Jag tog med min väska som handbagage istället på vägen hem HKG-ARN och min väska fasande också i säkerhetskontrollen och de var nyfikna på presenten som jag fått från Intercontinental-SGN som är en slags värmeljusvas...dvs jag är nu rätt säker på att det har varit säkerhetspersonal som brutit upp låset.
 

Crater

Medlem
Är de osäkra bryter de nog upp, lås kan ju också ge intrycket att man har något att dölja.

De lämnade ingen lapp? Jag har fått min väska öppnad och då låg en lapp i väskan, detta var dock i USA, jag har TSA lås ska jag väl tillägga.

Sedan vad vet man, de kanske öppnar väskan regelbundet utan att man vet om det, man tänker ju bara att grejerna har farit runt under resan.
Säkerheten är ju noll, det räcker med en avbitare för att öppna mitt TSA lås, värdesaker får man ta i carry on.

Trist iaf, inget blev stulet?

Tillägg: De rotar nog där de har sett elektronik, dvs om du har rakapparat i necessären, eller laddare osv.
 
Last edited:
Är de osäkra bryter de nog upp, lås kan ju också ge intrycket att man har något att dölja.

De lämnade ingen lapp? Jag har fått min väska öppnad och då låg en lapp i väskan, detta var dock i USA, jag har TSA lås ska jag väl tillägga.

Sedan vad vet man, de kanske öppnar väskan regelbundet utan att man vet om det, man tänker ju bara att grejerna har farit runt under resan.
Säkerheten är ju noll, det räcker med en avbitare för att öppna mitt TSA lås, värdesaker får man ta i carry on.

Trist iaf, inget blev stulet?

Tillägg: De rotar nog där de har sett elektronik, dvs om du har rakapparat i necessären, eller laddare osv.
Att inte stjäla MFF-prylar vittnar om mycket omdömeslösa tjuvar! :(

Btw - hoppas inget viktigt försvann och att det löste sig för er!
 

Treo

Medlem
Öppning utan stöld tyder väl på security?
TSA har i varje fall lagt lapp ibland.
En gång, med en spräng(höhö)fylld sportbag, fick jag dessutom ganska många meter TSA-tejp virad runt. Något som skapade gott om manöverutrymme vid uthämtning.:rolleyes:
 
På beskrivning låter det verkligen som de sett någonting de behövde kolla och öppnat väskan, dvs, det låter som precis samma tillvägagångssätt som handbagage minus att du då är där och kan öppna och/eller hjälpa till att söka efter vad som ser konstigt ut på bilden. Alternativt har de gjort någon stickprovs-swab-liknande grej.

En tycker att de borde lämna en lapp; men världen är stor, människorna är många och fel gör vi alla; och olika rutiner har vi visst med... :p
 
Toppen