Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: SAS
Flygplan: A321 neo
Rutt: YYZ-ARN
Ursprungskabin: Premium Eco (SAS plus smart)
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 19/06/24
Status hos något flygbolags bonusprogram: Air Canada 50k (*A gold) (också krediterad mot AC)
Bokningsklass på biljetten: A

Satt vid gaten och tittade i SAS appen och fick se 5A istället för bokad plats (ej tronsäte men klagar inte på lie flat för nattflygning). Gate agent printade ny biljett. Var en OPUP. Trevlig midsommar-present från SAS för en utvandrad (och som lämnat Eurobonus).

Flygplan: A321 neo
Rutt: YYZ-ARN
Ursprungskabin: Premium Eco (SAS plus smart)
När: 19/06/24
Status hos något flygbolags bonusprogram: Air Canada 50k (*A gold) (också krediterad mot AC)
Bokningsklass på biljetten: A

Satt vid gaten och tittade i SAS appen och fick se 5A istället för bokad plats (ej tronsäte men klagar inte på lie flat för nattflygning). Gate agent printade ny biljett. Var en OPUP. Trevlig midsommar-present från SAS för en utvandrad (och som lämnat Eurobonus).
Personen bredvid mig blev uppgraderad från rad 31 med *A gold från United så verkar ha blivit väldigt fullt längre bak med några platser över i J.

Flygplan: E195
Rutt: ARN-CPH
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Plus
När: 15/06/24
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: SAS GO Light Youth

Första flygningen som nybliven EBG och till min förvåning så går jag in i appen och ser att jag blivit flyttad från 12A till 2A. Nice. Fick även mail innan om att flygningen var full och att man kunde checka in bagage kostnadsfritt. Kan vara något att hålla koll på framöver :p

Flygbolag: Helvetic (Swiss)
Flygplan: E190
Rutt: MLA-ZRH
När: Juni-2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: A3*G
Bokningsklass på biljetten: Eco T light

Tydligen pga viktbalansen. Upp till 10 pers fick Opup och Swiss lyckades servera maten till nästan alla i biz.

Flygbolag: Brussels airlines
Rutt: BRU-CAT
Antal passagerare: 2
När: juli 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: M&M Senator
Bokningsklass på biljetten: Economy Classic

Uppgradering vid gate. Första resan o andra flyget med den nya matchade Senator statusen. 1 rad Business med 2 andra passagerare bara på detta planet så en trevlig uppgradering för mig o sambon (Frequent Traveler).

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: ARN-ZRH
Antal passagerare: 4
Bokningsklass på biljetten: Economy Light

Premiärflygning som SEN, hela gänget uppgraderat! Undrar om det har att göra med min First flygning igår? Lade in mitt nymatchade SEN på bokningen i FCL.

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: ARN-ZRH
Antal passagerare: 4
Bokningsklass på biljetten: Economy Light

Premiärflygning som SEN, hela gänget uppgraderat! Undrar om det har att göra med min First flygning igår? Lade in mitt nymatchade SEN på bokningen i FCL.
Vän av ordning undrar om det var Lufthansa som flög ARN-ZRH

Toppen