Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Nu har de börjat med små champagneflaskor, både stor och liten på vagnen, sett mellan ARN-CPH och CPH-MAN
Först öppnade den den lilla, som snabbt tog slut, då öppnade den stora och hälften var kvar vid landning.
Noterade även att de hade halvflaska när vi flög hem från BRU i maj.

Nu har de börjat med små champagneflaskor, både stor och liten på vagnen, sett mellan ARN-CPH och CPH-MAN
Först öppnade den den lilla, som snabbt tog slut, då öppnade den stora och hälften var kvar vid landning.
Omvänt för mig igår, dyors öppnades för 5 vuxna i business, när den var slut öppnades den lilla.

Snålhet bedrar vishet!

På ARN-CPH häromdagen hörde jag en junior flygvärdinna fråga purser "Ska jag öppna en liten?"
Jag hörde inte svaret och vi blev serverade från stor flaska. Som gick åt.

Köpenhamn till Birmingham och retur i business class. Frukost på utresan och kall middag på hemresan.

Lite väl mycket ost för min smak, eftersom jag inte äter ost. Det syns inte på bilden, men även förrätten på hemresan var ost. Middagen var dessutom ganska liten - tre skivor rostbiff och lite betor - så det var tur att jag hade ätit lite i loungen också.

I övrigt var servicen väldigt bra, med trevlig personal, och de serverade champagne från helflaskor på båda flygningarna. Det var inte helt tydligt vilket vin som serverades, men både vin kom också från helflaskor.

Jag tycker dock att man borde installera ugn och tillräcklig kapacitet även på de mindre flygplanen, så att det går att servera varma rätter.

Attachments

• IMG_9147.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 51
  • IMG_9242.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 49
Toppen