Amenvaf...?!?!
Inte nog med att det är kall mat på bästa middagstid, det är nu också
exakt samma mat på både utresa och hemresa. Det var väl inget direkt fel på maten, men det här stör mig riktigt. Dels att de har så otroligt liten variation att samma rätter används på många rutter trots olika längd och tid på dagen, dels det amatörmässiga i att köra samma rätt på utresa/hemresa.
Gissar att man kan ha ännu mer otur om man tex reser med anslutnig i köpenhamn och då få en skvätt smörgåspålägg rätt på alla fyra flygen?
CPH-EDI, schemalagd flygtid 2h
Salmo rilette. Tidig kväll (avgång 17.25 dvs direkt efter avslutad arbetsdag) och jag skulle tro de flesta i business förväntar sig en middagsmåltid. Lax-riletten (dvs en röra tänkt som pålägg) är god men är nog ganska nära sin bäst-före. Krämen har börjat torka i kanterna och ört-bladen är uttorkade/vissna. Det rostade rågbrödet är krispigt och bra. Det är för lite mat, men det räddas av ostarna, som är riktigt bra och rejäla bitar. Inget bröd, inget smör
EDI-CPH, schemalagd flygtid 1:45
Salmo rilette. Tidig kväll (avgång 19.10 och jag skulle tro de flesta i business förväntar sig en middagsmåltid. Lax-riletten (dvs en röra tänkt som pålägg) är betydligt fräschare den här gången men fortfarande för lite mat. Det rostade rågbrödet är sumpigt. Inget bröd, inget smör.
Eftersom jag vet att det är krut i ostarna frågar jag om det inte finns ett desert- eller portvin. Nja, då har vi det här, säger killen och visar det vanliga röda. Jag får ett fullt glas och det är ju inget fel på vinet i sig, men det är helt enkelt för blekt i förhållande till ostarna.
CPH-EDI, schemalagd flygtid 2h
SAS-bokningen väljer automatiskt barnmåltid för min +1.
Tortelloni med mozarella, ärtor och paprika. Inget bröd mer än det förpackade knäcket men väl det fina smöret.
Hon petar lite i maten, jag undrar om det inte är bra. Hon säger att där inte är fyllning i pastan (men vi dissekerar och hittar något, troligen ricotta dvs ost-på-ost. Mozarellan går också bort (hon trodde det var vaktelägg, så den besvikelsen var väl svår att komma över

) "men paprikan är iaf god".
Efterrätten är en annan chokladkaka än den för vuxna, med blåbär ist för chokladflarn.
Det slutar med att jag frågar efter något från menyn (gummibjörnarna) och det får vi men det tar nog 10 minuter att få fram de från bak-galley.
Jag frågar henne om vi ska byta till vuxen-måltid på hemresan men hon säger nej "för jag vill ha blåbären". Så den skillnanden hade hon noterat!
EDI-CPH, schemalagd flygtid 1:45
SAS-bokningen väljer automatiskt barnmåltid för min +1. Jag testar att byta i appen, men det går inte.
Tortelloni med mozarella, ärtor och paprika. Inget bröd mer än det förpackade knäcket men väl det fina smöret.
Hon äter ingenting. Sedan hade hon iofs bonnat med mac-and-cheese som serverades i loungen på EDI, men även här ofattbart att det bara finns ett enda child-meal och att det inte går att välja vuxenmåltid för barn