Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Någon som har koll på hur man laddar upp större bilder nuförtiden. Skulle ladda upp lördagens CPH ARN men nu funkar det inte längre enligt det gamla sättet
https://www.businessclass.com/forum/threads/hur-man-lägger-till-bilder-i-en-reserapport.1085/page-7

Jag gör en printscreen av bilder för att minska storleken
1000089109.jpg

Attachments

• Heidsieck.jpg
    Heidsieck.jpg
    {memory} MB · Visningar: 57
Måste instämma med "QR-kodshatet" här. Det är okej på ett burgarhak/snabbmatsställe, Wetherspoons, eller nåt mer hippt där man gärna sitter kvar och beställer mer mat/dryck i tid och otid. Inte där man beställer av servitör och får maten i ordning.

Går det inte att beställa via QR-koden, så ska den inte finnas. Jag bryr mig inte om att det sparar papper, eller att man lätt kan ändra menyn.
Kommer någon fram och frågar vad man vill ha = då ska jag ha läst det i en pappersmeny.
Går jag fram till disk och beställer = pappersmeny eller meny på väggen/skylt.

QR-koder var häftiga 2014. Men när vi kommit över den häftigheten så kan jag inte acceptera bruket av QR-koder för något som kan skrivas ut på papper.

För att inte tala om hur lättlurade folk är att skanna helt slumpmässiga QR-koder, utan att veta vad de öppnar för nåt på mobilen.
Jag borde kanske printa ut QR-klistermärken som länkar till någon meme-klassiker och sprida på stan. Typ flash-siten som blinkade och sjöng "You are an idiot, ha ha ha ha haaa" och öppnade oändligt med popups. Eller en Rickroll.

Oooooch sen tillbaka on-topic. :D

Restauranger med QR kod i stället för tryckt meny är lika irriterande som hotell med badrum som har genomskinliga väggar och dörr.
Jag har tom besökt restauranger med Michelinstjärna som har haft QR kod i stället för tryckt meny.
Förstår dock inte poängen med Wetherspoons? de har ju tryckta menyer och att kunna beställa med appen är ju en välsignelse för annars
,om man är ensam, så kan någon sno ens plats medan man är i väg och beställer.
Meny i appen och att kunna beställa med den, DET vore något för SAS att ta efter.

Restauranger med QR kod i stället för tryckt meny är lika irriterande som hotell med badrum som har genomskinliga väggar och dörr.
Jag har tom besökt restauranger med Michelinstjärna som har haft QR kod i stället för tryckt meny.
Förstår dock inte poängen med Wetherspoons? de har ju tryckta menyer och att kunna beställa med appen är ju en välsignelse för annars
Meny i appen och att kunna beställa med den, DET vore något för SAS att ta efter.
Det var därför jag sa att QR-koder är okej på Spoons. ;)

Spoons är unikt. Reser man sig av misstag så har en stammis tagit platsen på nolltid om det inte finns en full öl på bordet. Gillar att det finns stora menyer plus QR kod beställning där.

Precis, det klarar även Ryanair av! Beställa i deras app, leverans till sätet.

Fråga: ser på många bilder att det inte serveras någon fralla / varmt bröd, utan oftast liten knäckeskiva utan smör. Någon som förstår mönstret? I exemplen @Magnus8 och @Homer ovan är det ju "hot meal", borde det inte ingå varmt bröd då också? Själv har jag bara fått det till frukost. Jag som älskar bröd (både gott och mättande) är beredd att förlåta vilken trist måltid som helst om de serverar en varm fralla med smör! :)

Fråga: ser på många bilder att det inte serveras någon fralla / varmt bröd, utan oftast liten knäckeskiva utan smör. Någon som förstår mönstret? I exemplen @Magnus8 och @Homer ovan är det ju "hot meal", borde det inte ingå varmt bröd då också? Själv har jag bara fått det till frukost. Jag som älskar bröd (både gott och mättande) är beredd att förlåta vilken trist måltid som helst om de serverar en varm fralla med smör! :)

Nä, för på samma avgång/rutt har jag fått lika mat men i ena fallet bara knäckekex och i vid andra tillfället varmt bröd.
(tror jag postat det in denna tråd, men Businessclass sökfunktion vill inte hjälpa)

Oops! We ran into some problems. A server error occurred. Please try again later.

( smöra kexen med det stenhårda smöret är inte lätt)

• Gilla
Reactions: DRG
Toppen