Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

ARN-BRU
SK1589 avg. kl. 16.30.
Lugnt i kabinen. Bra service. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket. Operatårtan god, likaså salamin. Osten mest som en gummibit. Tog ej av kålsalladen.

IMG_8442.jpeg

BRU-CPH
SK1594 avg. kl. 15.10
3 pax på en rad. Bra service från norsk purser. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket. Gick bra att få cashewnötter till skumpan efter maten.

IMG_8469.jpeg

CPH-ARN
SK408 avg. kl. 18.00
Åtta rader. Ganska effektivt från Connect. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket. Fick plinga efter varm dryck efter maten. En av de godare brickorna jag fått tycker jag.

IMG_8479.jpeg

Utan tvekan sämsta rätten sedan nya business infördes. Ett sk hot light meal på lång europeflyg (cph-mad)
Det kallades krämiga legymer men var hundspya med linser.
Återkommer med en mer detaljerad beskrivning av servicen:
Först kom drick-service med vagn. Jag bad of champagne och det gick bra. Bad om chips istället för nötter, det gick sådär. För det var vagn lastad för ekonomi -service och efter de 6 rader business fortsatte de bak i flyget, men hon lovade att återkomma med chipsen.

Efter att de tagit cirka halva ekonomi kabinen kom de tillbaka med måltiden som var HLM-C1R2 (hot light meal avsett för shorthaul internationell band 4/5)
Kål-och citron sallad (väldigt besk), krämiga legymer a.k.a. hundspya som inte direkt smakade något. Förutom salt, det var en väldigt salt måltid. Opera kaka ok.

När maten var uppäten kom brödet. Fick också erbjuden om påfylld dricka. Det var enda gången under hela flygningen.

Och sedan kom chipsen...

Kaffe erbjöds och sedan försvann crew för resten av flygningen.

För att vara en 3:25 flygning är det svårt att förstå deras prioriteringar

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen