Avätits över norra Jylland på SK525 ARN-LHR en SAS Connect med WI-FI gamla målningen så den har nog i sitt unga liv flugit för moderbolaget
Frukost avgång klockan 07.10 vi är 8 pax i business
Visa bifogad bild 172351
Ingen dryck på två flighter?Dagens utbud
Nummer 1: ARN-CPH.
Nummer 2: CPH-VIE.
Visa bifogad bild 172381
Visa bifogad bild 172382
Nummer 1: ok men varför så pretensiöst. Håller med @obs att en smörgås/smörrebröd hade varit bättre.
Nummer 2: Klent. Inget varmt bröd, inget smör: bara hårdvara från Långholmen.
Ingen dryckesvagn så ingen aning vad som erbjöds.
Jag tror Magnus8 menar att de inte rullar ut den utan bara kommer ut och frågar vad man vill dricka. Så har det varit på flera av mina flyg på sistone. Tanken är att man ska skanna QR-koden på menykortet för att se dryckesmenyn (förutsatt att man har SAS-appen funkar det även offline). Men jag håller med om att det borde vara tydligare vad som finns. Eller att de tipsar om att man kan skanna den för att se dryckesutbudet.Ingen dryck på två flighter?
Du måste ha otur. Märkligt att vare sig du eller någon annan tog till orda?
Eller ha samma menykort som i ekonomi i stolsfickan med texten "as business class passenger you may choose whatever you want from the menu during the whole flight."Jag tror Magnus8 menar att de inte rullar ut den utan bara kommer ut och frågar vad man vill dricka. Så har det varit på flera av mina flyg på sistone. Tanken är att man ska skanna QR-koden på menykortet för att se dryckesmenyn (förutsatt att man har SAS-appen funkar det även offline). Men jag håller med om att det borde vara tydligare vad som finns. Eller att de tipsar om att man kan skanna den för att se dryckesutbudet.
Fast det är ju inte samma utbud. I business är det exempelvis andra viner.Eller ha samma menykort som i ekonomi i stolsfickan med texten "as business class passenger you may choose whatever you want from the menu during the whole flight."
Det finns ju faktiskt gott om plats på baksidan av menykortet för att ta in dryckesmenyn.Jodå, fick nåt att dricka. Är bara lite gammaldags och föredrar antingen meny på papper eller en vagn där man kan se utbudet. Att scanna en kod känns lite hamburgerrestaurang för en gamling som undertecknad. Andra flygbolag med eurobusiness klarar detta. Scandinavians are hard to please...
Men det skulle bli besvärligt, business raderna varierar från flygning till flygning och ibland finns det ingen alls, svårt att se personalen rycka bort QR koder och klistra på nya.vid varje uppehåll.Samtalade med en som flugit SK Business för första gången, hon hade aldrig vänt på meny och sett att man
måste scanna en QR kod för att få veta vilka drycker som serveras.
De kan väl för fn sätta ett klistermärke på stolsryggen med QR kod.