Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

ARN-LHR. Första gången vi prövade child meal. Otroligt bra med köttbullar, potatiskaka, grönsaker och en god chokladbakelse/kladdkaka till efterrätt.
Det var många avundsjuka blickar från alla andra som fick den märkliga gurkmackan.

Champagne tog slut (6-7) flaskor efter 42 min i luften. 7 rader business och fantastisk crew.

IMG_6698.jpeg

ARN-LHR. Första gången vi prövade child meal. Otroligt bra med köttbullar, potatiskaka, grönsaker och en god chokladbakelse/kladdkaka till efterrätt.
Det var många avundsjuka blickar från alla andra som fick den märkliga gurkmackan.

Champagne tog slut (6-7) flaskor efter 42 min i luften. 7 rader business och fantastisk crew.

Visa bifogad bild 170279

Hm...det verkar inte finnas någon åldersgräns för att beställa barnmåltid ;)

Hm...det verkar inte finnas någon åldersgräns för att beställa barnmåltid ;)
Jodå, det krävs barnbiljett för att boka CHML. Jag har provat, främst med dottern på travel pass men även någon annan gång. Om ”barnet” åker på vuxentariff så kan man inte boka barnmåltid.

Jodå, det krävs barnbiljett för att boka CHML. Jag har provat, främst med dottern på travel pass men även någon annan gång. Om ”barnet” åker på vuxentariff så kan man inte boka barnmåltid.
Gäller det även i Business? Alltså, räknas det som specialmat även där? Jag tycker att om man läser deras skriverlser om det så låter det som processen och hanteringen är helt olika i Economy och Business?

Lösningen om de inte vill att vuxna ska beställa barnmåltiden är såklart att säga att om man har barnmåltid får man inte champagne.

Toppen